nord emballage fortsätter expandera Den första mars startar vi upp Packnews.fi och Packnews.dk

PUBLICERAD: 4 februari 2016
UPPDATERAD: 25 januari

Den svenska förpackningstidningen nord emballage etablerade för drygt 10 år sedan nyhetssidan Packnews.se (Packnyheter.se), en sida som genom åren varit den ledande sidan för daglig uppdatering av förpackningsnyheter. Förra året köpte tidningen varumärket Packnews i Norge och startade Packnews.no med framgång. Det här var första steget i en trestegsraket som omfattar även Finland och Danmark. Den 1 mars etableras därför Packnews.fi och Packnews.dk.

”Redan när vi köpte Packnews i Norge hade vi i vår strategi att starta även i Finland och Danmark, och när vi kände av den positiva responsen på den norska marknaden stärktes vi i vår uppfattning, säger Bo Wallteg, chefredaktör för nord emballage.  

”I Norge samarbetar vi med Den norske emballasjeforening och på den finska marknaden med Print & Media Publishing Oy, som ger ut den välrenommerade grafiska tidningen Print & Media. De tar nu även ett grepp om förpackningar. Packnews.dk styr vi från Sverige”.

”Samtliga sidor är skriva på ländernas eget språk.”

Försäljningen av banners i Sverige, Norge och Danmark hanteras av Hans Friedsam, VD och marknadschef på Trade Promotion Förlag AB som ger ut nord emballage. I Finland tar Print & Media hand om försäljningen.

”Vi erbjuder nu ett mycket intressant alternativ för alla som vill nå den nordiska förpackningsindustrin och dess kunder. Bannermarknadsföring är smart och kostnadseffektivt och som kund kan man välja om man vill fokusera på bara en marknad, ett par eller på alla”, säger Hans.

”Vi skapar också spännande möjligheter att kombinera annonsering i tidningen nord emballage eller Print & Media med bannermarknadsföring. Varje vecka går dessutom ett nyhetsbrev ut på de lokala marknaderna”.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432