Avisera lanserar webbshop där kunderna kan designa själva

PUBLICERAD: 26 februari 2020
UPPDATERAD: 25 januari

I Aviseras nya webbshop kan kunderna e-handla ett utvalt sortiment av förpackningsprodukter, vilka alla är klimatneutrala och återanvändbara eller tillverkade av återvunnet material. (Bild Avisera)|”Vi vill att det ska vara enkelt att beställa förpackningar med tryck”, säger marknadschef Mariella Zalbo Lundgren och VD Peter Lundgren. (Bild Avisera)

Stockholmsbaserade förpackningsföretaget Avisera AB tar nu ett stort steg mot digitalisering och lanserar en e-handelsplats, där kunden kan beställa påsar, förpackningar och trycksaker online och även själv designa, välja färg, logotyp, mm.

”Vi vill att det ska vara enkelt att beställa förpackningar med tryck. Idag lever vi i en värld där man vill ha snabba svar och inte nödvändigtvis vill plocka upp telefonen för att lägga en beställning. I den nya e-handeln ger vi besökaren möjligheten att själv designa, välja färg, placera sin logotyp och smidigt beställa sina egna produkter”, säger Aviseras VD Peter Lundgren, som drivit projektet att utveckla Aviseras webbsida.

”Vi vill att det ska vara enkelt att beställa förpackningar med tryck”, säger marknadschef Mariella Zalbo Lundgren och VD Peter Lundgren. (Bild Avisera)

Avisera är välkända för ett brett sortiment och skräddarsydda förpackningslösningar. I företagets nya webbshop ligger fokus på ett enklare sortiment som genomsyras av hållbarhet. Avisera skriver i ett pressmeddelande att samtliga produkter i webbshopen som minimum är klimatneutrala, tillverkade av återvunnet material eller återanvändbara.

”Vi upplevde att det fanns ett glapp på marknaden, när det kommer till att beställa förpackningar online. Tryckta reklamartiklar med snabb leverans och låga priser finns det gott om, men vi kände en avsaknad av en e-handel där produktfokus faktiskt ligger på miljövänlighet och kvalitet. Vi har satt upp en hög lägstanivå för hållbarhet på alla våra produkter och man kan känna sig trygg med den vetskapen när man handlar av oss”, säger Aviseras marknadschef Mariella Zalbo Lundgren.

För de kunder, som vill ha en personlig kontaktperson, vidareutvecklar Avisera dessutom sitt vanliga arbetssätt. I konceptet ”Avisera Customized” ska företagets förpackningsexperter arbeta i nära samarbete med kunder som behöver personlig service och konsultation eller hjälp med nya konstruktioner och designutmaningar. etc.

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Metsä Boards falskartongmaskin är nu störst i Europa

Metsä Board, en del av Metsä Group, invigde sin uppgraderade falskartongmaskin i Husum, Sverige, den 11 april.
Ribbon has been cutx

kp lanserar livsmedelstråg av etthundra procent återvunnet material

Klöckner Pentaplast (kp) har lanserat de första livsmedelstrågen bestående av etthundra procent återvunnen PET (rPET) som uteslutande kommer från tråg.
KP trayx

HP kommer till Drupa med tre nyckelord

Nyckelorden för HP på Drupa är automation, integration och hållbarhet, ord som de kommer att ta itu med via tre teknologier.
drupa24_hpx

Yngre vuxna mer intresserade av hållbara förpackningslösningar

Enligt plastförpackningsjätten ALPLA:s ”2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey”, prioriterar yngre shoppare (18-34 år) hållbara förpackningar till den grad att de är villiga att spendera mer, resa längre och göra andra extra ansträngningar för att säkerställa att deras inköp inkluderar miljövänliga vänlig förpackning.
alplax