Avisera lanserar webbshop där kunderna kan designa själva

PUBLICERAD: 26 februari 2020
UPPDATERAD: 25 januari

I Aviseras nya webbshop kan kunderna e-handla ett utvalt sortiment av förpackningsprodukter, vilka alla är klimatneutrala och återanvändbara eller tillverkade av återvunnet material. (Bild Avisera)|”Vi vill att det ska vara enkelt att beställa förpackningar med tryck”, säger marknadschef Mariella Zalbo Lundgren och VD Peter Lundgren. (Bild Avisera)

Stockholmsbaserade förpackningsföretaget Avisera AB tar nu ett stort steg mot digitalisering och lanserar en e-handelsplats, där kunden kan beställa påsar, förpackningar och trycksaker online och även själv designa, välja färg, logotyp, mm.

”Vi vill att det ska vara enkelt att beställa förpackningar med tryck. Idag lever vi i en värld där man vill ha snabba svar och inte nödvändigtvis vill plocka upp telefonen för att lägga en beställning. I den nya e-handeln ger vi besökaren möjligheten att själv designa, välja färg, placera sin logotyp och smidigt beställa sina egna produkter”, säger Aviseras VD Peter Lundgren, som drivit projektet att utveckla Aviseras webbsida.

”Vi vill att det ska vara enkelt att beställa förpackningar med tryck”, säger marknadschef Mariella Zalbo Lundgren och VD Peter Lundgren. (Bild Avisera)

Avisera är välkända för ett brett sortiment och skräddarsydda förpackningslösningar. I företagets nya webbshop ligger fokus på ett enklare sortiment som genomsyras av hållbarhet. Avisera skriver i ett pressmeddelande att samtliga produkter i webbshopen som minimum är klimatneutrala, tillverkade av återvunnet material eller återanvändbara.

”Vi upplevde att det fanns ett glapp på marknaden, när det kommer till att beställa förpackningar online. Tryckta reklamartiklar med snabb leverans och låga priser finns det gott om, men vi kände en avsaknad av en e-handel där produktfokus faktiskt ligger på miljövänlighet och kvalitet. Vi har satt upp en hög lägstanivå för hållbarhet på alla våra produkter och man kan känna sig trygg med den vetskapen när man handlar av oss”, säger Aviseras marknadschef Mariella Zalbo Lundgren.

För de kunder, som vill ha en personlig kontaktperson, vidareutvecklar Avisera dessutom sitt vanliga arbetssätt. I konceptet ”Avisera Customized” ska företagets förpackningsexperter arbeta i nära samarbete med kunder som behöver personlig service och konsultation eller hjälp med nya konstruktioner och designutmaningar. etc.

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Storsatsning på dryckesmuggar i retursystem i Glasgow

Vi har berättat om flera retur/återanvändningssystem för kaffekoppar och andra matserveringsbehållare. Även om många av dessa hade bredare ambitioner på regional eller till och med nationell skala (vilket inte fungerade) är trenden på senare tid att "Closed Loop"-system rullas ut i en mer lokal miljö som en stad eller på en större plats.
Glasgow

Nordisk Bioplastförening ser stora möjligheter till att bidra till ett fossilfritt Sverige

Regeringen har via sitt regleringsbrev till Naturvårdsverket 2025 poängterat att utfasningen av primär fossil plastråvara ska drivas på genom insatser nationellt samt med stöd till Regeringskansliet inom EU-arbetet. Samtidigt har det nationella initiativet Fossilfritt Sverige fått förnyat förtroende av regeringen med uppdraget om att premiera fossilfria produkter.
ecoflex-basf-utvaldx

Iceland Foods återgår till plasttråg för packning av köttfärs

Handeln kämpar med att göra oss konsumenter nöjda, till exempel genom att minska mängden plast, ett material som vi tydligen inte gillar. Ett exempel är den vakuumpackade köttfärsen som spar mycket material jämfört med packning på plasttråg. I England har flera av de stora kedjorna börjat med detta, till exempel Iceland Foods, som nu väljer att återgå till det gamla vanliga. Konsumenterna uppskattade inte det vakuumpackade.
Iceland

Metsä kan komma att stoppa produktion av vit kraftliner i Husum

Metsä Board letar alternativ till tillverkningen av vit kraftliner i Husum. En omställning kan vara klar under år 2027.
Metsä husumx