Zoégas uppdaterar förpackningsdesignen

PUBLICERAD: 12 december 2024
UPPDATERAD: 12 december

Nu uppdaterar Zoégas designen för att ännu bättre spegla varje kaffes unika historia och karaktär. De nya förpackningarna får ett modernare utseende och en starkare identitet.

Zoégas grundades 1886 i Helsingborg och passionen för riktigt gott kaffe har levt vidare sedan dess. Genom den nya designen vill Zoégas lyfta sin anrika historia och samtidigt framhäva de olika kaffeblandningarnas identitet och karaktär.

– Varje kaffe från Zoégas har en unik historia, karaktär och smakprofil som illustreras i designen. De nya förpackningarna speglar Zoégas passion för hantverk och hållbarhet, samtidigt som den guidar konsumenten ännu tydligare bland våra smakrika kaffevarianter, säger Lisa Irell, Senior Brand Manager, Zoégas.

Den nya designen syftar även till att förtydliga Zoégas hållbarhetsarbete. Det kommer framgå att allt kaffe från Zoégas är Responsibly Sourced. Det innebär att kaffet kommer från odlingar som certifieras eller verifieras av oberoende tredjepartsorganisationer mot ett hållbarhetsprogram som motsvarar Nestlés ”Responsible sourcing standard”, såsom Rainforest Alliance, Fairtrade och 4C. Responsibly Sourced innebär också en hög grad av spårbarhet vilket gör det möjligt veta varifrån kaffet kommer och hur det har odlats.

Läs vidare

Här är årets Pantonefärg!

Här är årets Pantonefärg!
PTN_COY_Hero_Primary_Cropping_1920x1080_2024-0911

HolyGrail 2.0 möjliggör cirkulär ekonomi genom digitalisering av förpackningar

På AIPIA World Congress 2024 i Amsterdam presenterade Jan ’t Hart, projektledare på AIM (European Brands Association), utvecklingen för det intressanta HolyGrail 2.0-projektet. Detta initiativ fokuserar på användningen av digitala vattenmärken för att bättre sortera förpackningsavfall och främja högkvalitativ återvinning. Det slutliga målet är att bidra till den cirkulära ekonomin.
Lenor codes

Ny förpackningsserie för hämtmat från Greiner Packaging

Greiner Packaging har tagift fram en ny serie med förpackningar till exempel för hamburgare, sallader eller lunchspecialer, avsedda för återanvändning. För att se till att hämtmatsrätter behåller sin temperatur och smak så bra som möjligt måste de vara noggrant förpackade – och det brukar innebära mycket engångsförpackningar och därmed avfall. Det här är ett alternativ.
Empty wooden tables with pepper bottle on blurred food truck fes

Elegant grafisk design präglar Lumenes julkalender

Söker man fräsch och visuellt tilltalande elegans med nordlig anda hittar man det i Lumenes adventskalender med skönhetsprodukter, designad och tillverkad tillsammans av Lumene, Metsä Board och förpackningskonverteraren Van Genechten Packaging.
Lumene_Advent_Calendar_V1

Senaste nytt

Boxon Group har utsett en ny koncernchef

Linus Lemark tillträder som ny CEO/Koncernchef för Boxon Group under våren 2025. Han har under många år haft ledande roller inom Duni Group.
Boxon

Jaakko Nikkilä utsedd till VD för Billerud Europe

Billerud har utsett Jaakko Nikkilä till President, Billerud Europe och medlem av koncernledningen.
Jakkox

Toppan köper Sonoco TFP i USA för nära två miljarder dollar

Japanska Toppan Holdings har nått en överenskommelse om att förvärva Sonoco Products Companys Thermoformed & Flexible Packaging (TFP)-verksamhet i USA för 1,8 miljarder dollar på en kontantfri och skuldfri basis.
Toppan

Dags för ett eluppror i södra Sverige?

Diskussionerna har gått varma i Sverige beträffande elpriserna och den orättvisa som finns via indelningen i elprisområden där företag och konsumenter tvingas betala oerhört mycket mer för elen, speciellt vid toppar. Vi frågade ett par företag i förpackningsbranschen hur man ser på priserna.
matthew-henry-yETqkLnhsUI-unsplashx