Nu uppdaterar Zoégas designen för att ännu bättre spegla varje kaffes unika historia och karaktär. De nya förpackningarna får ett modernare utseende och en starkare identitet.
Zoégas grundades 1886 i Helsingborg och passionen för riktigt gott kaffe har levt vidare sedan dess. Genom den nya designen vill Zoégas lyfta sin anrika historia och samtidigt framhäva de olika kaffeblandningarnas identitet och karaktär.
– Varje kaffe från Zoégas har en unik historia, karaktär och smakprofil som illustreras i designen. De nya förpackningarna speglar Zoégas passion för hantverk och hållbarhet, samtidigt som den guidar konsumenten ännu tydligare bland våra smakrika kaffevarianter, säger Lisa Irell, Senior Brand Manager, Zoégas.
Den nya designen syftar även till att förtydliga Zoégas hållbarhetsarbete. Det kommer framgå att allt kaffe från Zoégas är Responsibly Sourced. Det innebär att kaffet kommer från odlingar som certifieras eller verifieras av oberoende tredjepartsorganisationer mot ett hållbarhetsprogram som motsvarar Nestlés ”Responsible sourcing standard”, såsom Rainforest Alliance, Fairtrade och 4C. Responsibly Sourced innebär också en hög grad av spårbarhet vilket gör det möjligt veta varifrån kaffet kommer och hur det har odlats.