Världspremiär på Empack när Stora Enso visade e-TALES

PUBLICERAD: 8 oktober 2017
UPPDATERAD: 25 januari

Stora Enso Packaging Solutions e-handelskoncept e-TALES hade världspremiär på Empack 2017.|Nils von Essen är marknadschef för Stora Enso Packaging Solutions. 

Stora Enso Packaging Solutions hade världspremiär på Empack 2017 för den globala lanseringen av en hel produktserie med wellpappförpackningar riktade till e-handeln. 
”Vi har tagit fram en perfekt produktportfölj för e-handeln i samarbete med konsumenter och övriga aktörer i värdekedjan för att möta behovet från e-handlarna . Vi har utvecklat designen för att så bra som möjligt få ut det bästa av förpackningen”, berättar Nils von Essen, som är marknadschef för Stora Enso Packaging Solutions. 

”Sortimentet bygger på svar från 200 konsumenter kring hur de använder e-handelsförpackningar och vilka önskemål de har, samt på djupintervjuer med e-handlare”.

Man kallar förpackningskonceptet för e-TALES med tillägget Online Packaging Solutions, och under denna rubrik ryms tre kategorier: Packaging Features+, Packaging Basics och Utilities Warehouse.

”I den första kategorin finns en rad smarta lösningar, som ger kunderna flexibla möjligheter”, säger Nils von Essen och visar ett exempel på en förpackning, som kan levereras otryckt om kunden vill, men där man sedan lägger trycket på en sleeve, som även fungerar som lås av förpackningen. Man kallar det BrandBuckle

Även i det så kallade bassortimentet (Packaging Basics) finns många val. Till exempel kan man undvika att trycka på utsidan, som då är en brun låda, men samtidigt ha ett överraskande tryck på insidan, som blir en viktig del av det numera så omtalade begreppet ”unboxing experience”. 

Utilities Warehouse-sortimentet är, som namnet säger, lösningar för lagring hos e-handlarna.

 

 

Läs vidare

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Tingstad Group köper Converflex i Örnsköldsvik

Tingstad Group fortsätter växa via uppköp. Nyss var det OptiPack i Sunne, nu har man köpt Converflex i Örnsköldsvik.
Paul-Jigbergx

Senaste nytt

Oroliga tider skrämmer inte FrontPac

FrontPac räds inte de svåra tiderna. Ett bra bevis är investeringen i en ny offsetpress från KBA.
Jesper och Martin

Grönt ljus för att göra gröna salladsskålar ännu grönare

Picadeli känner att deras salladskoncept blir ännu grönare via appen Bower. Nu finns möjlighet att panta 20 miljoner skålar årligen.
bower_phone

Packnews i ny kostym efter samgående med AGI Media

Packnews har bytt kostym efter mer än 15 år som nyhetsförmedlare till förpackningsindustrins värdekedja. Nu blir vi ännu bättre!
Kostym

Plastpåseskatten blev en kul sak men är på allvar

När TV-programmet Svenska Nyheter hade nypremiär häromdagen fick den märkliga plastpåseskatten mycket utrymme.
messiah