Stora Ensos marknadsdirektör lämnar bolaget efter åtta år

PUBLICERAD: 19 maj 2021
UPPDATERAD: 25 januari

Ulrika Lilja lämnar Stora Enso efter åtta år som marknads- och kommunikationsdirektör. (Bild Stora Enso)

Stora Ensos marknads- och kommunikationsdirektör Ulrika Lilja lämnar sin tjänst efter åtta år och går till en motsvarande tjänst hos nordeuropeiska affärsbanken SEB, där hon också kommer att ingå i företagets koncernledning.

Stora Enso skriver i ett pressmeddelande att Ulrika Lilja kommer att tillträda tjänsten hos SEB senast under november 2021 och att man omedelbart kommer att inleda sökandet efter en efterträdare.

”Som en mycket värdefull medlem av vår koncernledning har Ulrika varit en nyckelperson i Stora Ensos transformationsresa, genom att bygga vårt varumärke och stärka vår hållbarhetsposition. Hennes visionära, strategiska och faktabaserade kommunikationsarbete har framgångsrikt styrt Stora Ensos omvandling till det ledande företaget inom förnybara material. Jag vill uttrycka ett hjärtligt tack till Ulrika för hennes många insatser för Stora Enso, samtidigt som jag önskar henne all lycka till i hennes kommande karriärsteg”, säger Stora Ensos VD och koncernchef Annica Bresky.

Läs vidare

Spartips för wellpappindustrin och dess kunder

Wellpappindustrin kan spara material via en enkel åtgärd enligt brittisk konsult.
1673597177195x

Omni Polymers gillar att återvinna flexibla plastförpackningar

josef-nat

Välkomnar EU:s föreslagna PPWR-regler – med viss kritik

European Bioplastics välkomnar EU:s föreslagna s.k. PPWR-regler för förpackningar och bioplaster – men med viss kritik…
eu-regler-PN-utvald

Svensk Plaståtervinning fick pris som Årets Impact-bolag

På Dagens Industris Gasell-gala i Stockholms stadshus fick Svensk Plaståtervinning ta emot priset som Årets Impact-bolag.
plast-impact-utvald

Senaste nytt

Intressant maskinell origamiteknik ger nya förpackningsstrukturer

Finlands tekniska forskningscenter VTT har i samarbete med Aalto-universitetet och finska industripartner utvecklat en ny teknik för att forma kartong i en unik kontinuerlig process för att skapa origami-inspirerade strukturer för fiberbaserade förpackningsmaterial.
Fold_e-com+cosmetics+packagingx

Rör vid flaskan och etiketten lyser upp

Coca-Cola har lanserat en speciell förpacknings med "Thor"-tema i begränsad upplaga i Brasilien. Den är försedd med OLED-teknik (Organic LED) från tyska Inuru. Tryckt elektronik har varit ett diskussionsämne i rätt många år inom förpacknings- och etikettindustrin, men det riktiga genombrottet har låtit vänta på sig. Möjligen är det Inuru som kommer att stå för det.
Thors

UPM Raflatac stänger fabrik i Tyskland

UPM Raflatac har beslutat sig för att permanent stänga sin fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland för att förbättra organisationens samlade effektivitet och räntabilitet.
raf_tim-kirchen-appointment

United Bankers skogsfond köper FiberLean

United Bankers fond Forest Industry Green Growth Fund (UB FIGG), har köpt etthundra procent av aktierna i FiberLean Technologies Ltd. Fiberlean tillverkar utrustning för framställning av MFC (Mikrofibrillär cellulosa) som ger pappersmassa nya egenskaper.
David-Walker