Stora Ensos marknadsdirektör lämnar bolaget efter åtta år

PUBLICERAD: 19 maj 2021
UPPDATERAD: 25 januari

Ulrika Lilja lämnar Stora Enso efter åtta år som marknads- och kommunikationsdirektör. (Bild Stora Enso)

Stora Ensos marknads- och kommunikationsdirektör Ulrika Lilja lämnar sin tjänst efter åtta år och går till en motsvarande tjänst hos nordeuropeiska affärsbanken SEB, där hon också kommer att ingå i företagets koncernledning.

Stora Enso skriver i ett pressmeddelande att Ulrika Lilja kommer att tillträda tjänsten hos SEB senast under november 2021 och att man omedelbart kommer att inleda sökandet efter en efterträdare.

”Som en mycket värdefull medlem av vår koncernledning har Ulrika varit en nyckelperson i Stora Ensos transformationsresa, genom att bygga vårt varumärke och stärka vår hållbarhetsposition. Hennes visionära, strategiska och faktabaserade kommunikationsarbete har framgångsrikt styrt Stora Ensos omvandling till det ledande företaget inom förnybara material. Jag vill uttrycka ett hjärtligt tack till Ulrika för hennes många insatser för Stora Enso, samtidigt som jag önskar henne all lycka till i hennes kommande karriärsteg”, säger Stora Ensos VD och koncernchef Annica Bresky.

Läs vidare

Spartips för wellpappindustrin och dess kunder

Wellpappindustrin kan spara material via en enkel åtgärd enligt brittisk konsult.
1673597177195x

Omni Polymers gillar att återvinna flexibla plastförpackningar

Nystartade Omni Polymers specialiserar sig på ett komplicerat segment inom plaståtervinningen, flexibla förpackningar från svenska hushåll. Som det ser ut...
josef-nat

Välkomnar EU:s föreslagna PPWR-regler – med viss kritik

European Bioplastics välkomnar EU:s föreslagna s.k. PPWR-regler för förpackningar och bioplaster – men med viss kritik…
eu-regler-PN-utvald

Svensk Plaståtervinning fick pris som Årets Impact-bolag

På Dagens Industris Gasell-gala i Stockholms stadshus fick Svensk Plaståtervinning ta emot priset som Årets Impact-bolag.
plast-impact-utvald

Senaste nytt

Oroliga tider skrämmer inte FrontPac

FrontPac räds inte de svåra tiderna. Ett bra bevis är investeringen i en ny offsetpress från KBA.
Jesper och Martin

Grönt ljus för att göra gröna salladsskålar ännu grönare

Picadeli känner att deras salladskoncept blir ännu grönare via appen Bower. Nu finns möjlighet att panta 20 miljoner skålar årligen.
bower_phone

Packnews i ny kostym efter samgående med AGI Media

Packnews har bytt kostym efter mer än 15 år som nyhetsförmedlare till förpackningsindustrins värdekedja. Nu blir vi ännu bättre!
Kostym

Plastpåseskatten blev en kul sak men är på allvar

När TV-programmet Svenska Nyheter hade nypremiär häromdagen fick den märkliga plastpåseskatten mycket utrymme.
messiah