Stora Ensos marknadsdirektör lämnar bolaget efter åtta år

PUBLICERAD: 19 maj 2021
UPPDATERAD: 25 januari

Ulrika Lilja lämnar Stora Enso efter åtta år som marknads- och kommunikationsdirektör. (Bild Stora Enso)

Stora Ensos marknads- och kommunikationsdirektör Ulrika Lilja lämnar sin tjänst efter åtta år och går till en motsvarande tjänst hos nordeuropeiska affärsbanken SEB, där hon också kommer att ingå i företagets koncernledning.

Stora Enso skriver i ett pressmeddelande att Ulrika Lilja kommer att tillträda tjänsten hos SEB senast under november 2021 och att man omedelbart kommer att inleda sökandet efter en efterträdare.

”Som en mycket värdefull medlem av vår koncernledning har Ulrika varit en nyckelperson i Stora Ensos transformationsresa, genom att bygga vårt varumärke och stärka vår hållbarhetsposition. Hennes visionära, strategiska och faktabaserade kommunikationsarbete har framgångsrikt styrt Stora Ensos omvandling till det ledande företaget inom förnybara material. Jag vill uttrycka ett hjärtligt tack till Ulrika för hennes många insatser för Stora Enso, samtidigt som jag önskar henne all lycka till i hennes kommande karriärsteg”, säger Stora Ensos VD och koncernchef Annica Bresky.

Läs vidare

Spartips för wellpappindustrin och dess kunder

Wellpappindustrin kan spara material via en enkel åtgärd enligt brittisk konsult.
1673597177195x

Omni Polymers gillar att återvinna flexibla plastförpackningar

josef-nat

Välkomnar EU:s föreslagna PPWR-regler – med viss kritik

European Bioplastics välkomnar EU:s föreslagna s.k. PPWR-regler för förpackningar och bioplaster – men med viss kritik…
eu-regler-PN-utvald

Svensk Plaståtervinning fick pris som Årets Impact-bolag

På Dagens Industris Gasell-gala i Stockholms stadshus fick Svensk Plaståtervinning ta emot priset som Årets Impact-bolag.
plast-impact-utvald

Senaste nytt

Metsä Boards falskartongmaskin är nu störst i Europa

Metsä Board, en del av Metsä Group, invigde sin uppgraderade falskartongmaskin i Husum, Sverige, den 11 april.
Ribbon has been cutx

kp lanserar livsmedelstråg av etthundra procent återvunnet material

Klöckner Pentaplast (kp) har lanserat de första livsmedelstrågen bestående av etthundra procent återvunnen PET (rPET) som uteslutande kommer från tråg.
KP trayx

HP kommer till Drupa med tre nyckelord

Nyckelorden för HP på Drupa är automation, integration och hållbarhet, ord som de kommer att ta itu med via tre teknologier.
drupa24_hpx

Yngre vuxna mer intresserade av hållbara förpackningslösningar

Enligt plastförpackningsjätten ALPLA:s ”2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey”, prioriterar yngre shoppare (18-34 år) hållbara förpackningar till den grad att de är villiga att spendera mer, resa längre och göra andra extra ansträngningar för att säkerställa att deras inköp inkluderar miljövänliga vänlig förpackning.
alplax