Stora Enso introducerar e-handel för förnybara förpackningar

PUBLICERAD: 4 maj 2020
UPPDATERAD: 25 januari

Box Inc är en digital B2B-handelsplats för wellpappförpackningar. (Bild Stora Enso/Box Inc)

Stora Enso introducerar Box Inc, en digital B2B-handelsplats för wellpappförpackningar tillverkade av förnybara material. Box Inc är en ny affärsplattform utformad för att hjälpa företag att enkelt hitta förpackningsleverantörer online. Samtidigt ges leverantörer möjlighet att nå ut till nya kunder utan att behöva etablera en egen digital närvaro.

”Box Inc digitaliserar den traditionella köpprocessen genom att köpare och säljare av förpackningar kan genomföra hela inköpsprocessen online. I en tid när kunder i allt högre utsträckning förväntar sig digital bekvämlighet, erbjuder vi en smart lösning som reducerar den tid och arbetsinsats som krävs för att hitta det bästa erbjudandet”, säger Mikael Fristedt Westre, chef för Box Inc.

Box Inc har lanserats i Tyskland, Europas största marknad för wellpappförpackningar, med planer på att expandera till andra marknader i Europa. Box Inc gör det lättare för varumärkesägare och företag att köpa förpackningar, som är miljövänliga, förnybara, plastfria och återvinningsbara.

Inga avgifter tillkommer vid köp av förpackningar på Box Inc och betalningar hanteras på ett säkert sätt. Intäkterna genereras genom att leverantörer betalar en avgift baserad på faktiska beställningar. Box Inc är helägt av Stora Enso, men fungerar som en egen juridisk enhet och ett separat varumärke.

”Med Box Inc utnyttjar vi Stora Ensos starka marknadsposition och kunskap om wellpappbranschen. Vi ser Box Inc som ett utmärkt exempel på en lösning, som tillför mervärde för både leverantörer och kunder”, säger David Ekberg, chef för Stora Ensos division Packaging Solutions.

Mer information om Box Inc finns på www.boxinc.com/en

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432