Stor produktion av standardmaskiner

PUBLICERAD: 4 juli 2013
UPPDATERAD: 24 januari

K 2013 förhandsinformation

 

Den kinesiska tillverkaren av formsprutningsmaskiner Haitian satsar på att bygga standardiserade maskiner. Modellen Zhafir Mars introducerades på marknaden 2007 och företaget har nu levererat 85.000 maskiner av denna modell.

– Min uppfattning är att omkring 90 procent av marknadens behov kan klaras med standardmaskiner tillsammans med standardiserade tillbehör, säger Helmar Franz, VD för Haitian.

På direkt fråga om kvalitet och kopieringar från västvärlden svarade han att han är tysk ingenjör och vet vad som menas med kvalitet. De maskiner som Haitian producerar håller definitivt inte låg kvalitet var svaret. Däremot satsar man på effektivisera produktionen så mycket som det är möjligt.

Haitian Helmar Frantz

Helmar Frantz
Foto: Messe Duesseldorf

Läs vidare

Svenskt företag väljer Herma

Kryddhuset sätter in en etikettmaskin från Herma i sin produktionslina som ska underlätta att göra snabbare omställningar till olika produktkampanjer.
HERMA_kryddhuset

Ny robotgeneration på K ’

Wemo-Linear-robots

Förhandsinformation inför K'13

K2013-info-low

Plast minskar klimatgaserna

Ertl-low

Senaste nytt

Metsä Boards falskartongmaskin är nu störst i Europa

Metsä Board, en del av Metsä Group, invigde sin uppgraderade falskartongmaskin i Husum, Sverige, den 11 april.
Ribbon has been cutx

kp lanserar livsmedelstråg av etthundra procent återvunnet material

Klöckner Pentaplast (kp) har lanserat de första livsmedelstrågen bestående av etthundra procent återvunnen PET (rPET) som uteslutande kommer från tråg.
KP trayx

HP kommer till Drupa med tre nyckelord

Nyckelorden för HP på Drupa är automation, integration och hållbarhet, ord som de kommer att ta itu med via tre teknologier.
drupa24_hpx

Yngre vuxna mer intresserade av hållbara förpackningslösningar

Enligt plastförpackningsjätten ALPLA:s ”2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey”, prioriterar yngre shoppare (18-34 år) hållbara förpackningar till den grad att de är villiga att spendera mer, resa längre och göra andra extra ansträngningar för att säkerställa att deras inköp inkluderar miljövänliga vänlig förpackning.
alplax