Smurfit Kappa öppnar sitt åttonde Experience Centre

PUBLICERAD: 31 mars 2015
UPPDATERAD: 25 januari

I Smurfit Kappas nya Experience Centre i polska Konin kan kunderna studera hur deras förpackningarna ser ut i en verklighetstrogen virtuell butiksmiljö.
|Smurfit Kappas åttonde Experience Centre finns vid företagets anläggning i polska staden Konin.

Förpackningskoncernen Smurfit Kappa meddelar att man nu öppnat sitt åttonde upplevelsecentrum (Experience Centre) i Europa. Det är beläget vid koncernens anläggning i den polska staden Konin och där kan de polska kunderna med hjälp av videokonferenser, skärmar med högupplösta bilder och det tredimensionella visualiseringskonceptet Store Visualiser testa sina förpackningar i en naturtrogen virtuell miljö, innan man fattar beslut om produktion.

Smurfit Kappa skriver i sitt pressmeddelande att deras Experience Centre i Konin är en öppen miljö för samarbete, diskussion och utbyte av idéer. I centrats designstudio, som är föresedd med prototyputrustning, kan designers och kunder träffas för att testa och diskutera lösningar. Där finns också över 120 kvadratmeters utställningsyta med olika förpackningslösningar.

”Vårt Experience Centre i Polen är ett strategiskt steg för att betjäna vår växande kundbas i landet. Att tillhandahålla lokal support på högsta nivå är en viktig faktor för oss”, säger Marcin Sowik, innovations- och utvecklingschef vid Smurfit Kappa Polen.

Sedan tidigare har Smurfit Kappa Experience Centre i bland annat Sverige (Eslöv), Frankrike, Italien, Tjeckien, Tyskland, Irland och Spanien. I april månad 2015 kommer man dessutom att inviga sitt ”The Global Experience Centre”, som blir ett av världens största upplevelsecentra och är beläget vid Schiphol Airport utanför Amsterdam, Nederländerna.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Diageo testar pappersflaska tillverkad av PulPac på festival i Barcelona

I samarbete med PA Consulting, som är en del av Bottle Collective med PA och svenska PulPac, testar Diageo en Dry Molded Fiber-flaska som till nittio procent består av papper, med en tunn plastliner och en folieförsegling.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottles

Packnews fyller 90 år - vi ser tillbaka på 1965

Packnews fyller 90 år i år. Vi gör lite nedslag i olika år och kan ibland konstatera att inte så mycket verkar ha hänt i branschen inom vissa områden.
Påsex

Återanvändbara biobaserade muggar från Sulapac hos Burger King

Restel, ett finskt restaurang- och cateringföretag, startar en pilot med återanvändbara dryckesmuggar gjorda av biobaserat och återvinningsbart Sulapacmaterial i utvalda restauranger, inklusive två Burger King restauranger.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

Stolta som tuppar och hoppas vinna Packnorth Award 2024

Finska Oy Orapac AB sällar sig till raden av företag som vill vinna Packnorth Award 2024. Greenbox, är i grunden en enkel konstruktion, en låda med lock, men den är baserad helt på återvunnet fibermaterial och har isoleringsegenskaper mot både värme och kyla som man säger överträffar en EPS-förpackning.
{"capture_mode":"AutoModule","faces":[]}