Skifte på VD-stolen hos etikettföretaget Grafokett

PUBLICERAD: 27 augusti 2018
UPPDATERAD: 25 januari

Daniel Nehl är ny VD för Grafokett.|Robert Östman har lämnat sin tjänst som VD för Grafokett.

Ängelholmsbaserade etikettföretaget Grafokett har fått ny VD från den 23 augusti. Han heter Daniel Nehl och har tidigare varit operativ marknadschef i företaget. Han efterträder Robert Östman.

I ett pressmeddelande skriver Grafokett att med utnämningen av Daniel Nehl som VD fortsätter företaget sin plan att utvecklas som ett globalt företag med spetskompetens inom etiketter och märkning. Daniel Nehl har gedigen erfarenhet från försäljning och marknadsföring från både nuvarande och tidigare befattningar. 

Grafokett har sedan 2017, under tidigare VD Robert Östmans ledning satsat på att bli mer synliga och att vinna nya kunder. I början av maj i år arrangerades bland annat LabelDay© by Grafokett ,där man samlade stora delar av värdekedjan. Eventet fick beröm av de närvarande och väntas fortsätta under 2019. Bolaget har också satsat på att vinna nya kunder för att bredda sin kundbas i och utanför Sverige. 

”Styrelsen är nöjd med vad Robert Östman har genomfört gällande både resultat och utveckling. Samtidigt har vi gemensamt enats om att gå skilda vägar, eftersom vi har olika syn på bolagets framtid” säger Bernt Nehl, styrelseordförande i Grafokett AB.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432