Sammanslagning av två stora globala marknadsundersökare

PUBLICERAD: 4 februari 2016
UPPDATERAD: 25 januari

Jeff Weiss

Marknadsundersökningsföretaget Freedonia Group, Inc. med huvudsäte i Mayfield Village, Ohio, USA, har blivit uppköpt av konkurrenten MarketResearch.com, enligt ett pressmeddelande. 
Freedonia, som grundades 1985, är välbekant för sina studier och marknadsrapporter kring olika industribranscher, inte minst inom förpackningar och förpackningsmaskiner.

Efter sammanslagningen kommer Freedonia att fortsätta att verka som en enhet inom Market.Research.com under ledning av Jeffery Weiss, VD i Freedonia Group sedan 1997.

”Vi är mycket glada över samgåendet med MarketResearch.com och att vi kan utnyttja deras sofistikerade sök- och distributionsteknik. Våra kunder kommer att ha stor nytta av att man nu kombinerar resurserna i våra två organisationer”, säger Jeff Weiss i en kommentar.

Market.Research.com är baserat i Rockville, Maryland och har dessutom kontor i New York, Washington och London.

Ingen information om köpeskilling eller andra villkor för affären har offentliggjorts.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Intressant maskinell origamiteknik ger nya förpackningsstrukturer

Finlands tekniska forskningscenter VTT har i samarbete med Aalto-universitetet och finska industripartner utvecklat en ny teknik för att forma kartong i en unik kontinuerlig process för att skapa origami-inspirerade strukturer för fiberbaserade förpackningsmaterial.
Fold_e-com+cosmetics+packagingx

Rör vid flaskan och etiketten lyser upp

Coca-Cola har lanserat en speciell förpacknings med "Thor"-tema i begränsad upplaga i Brasilien. Den är försedd med OLED-teknik (Organic LED) från tyska Inuru. Tryckt elektronik har varit ett diskussionsämne i rätt många år inom förpacknings- och etikettindustrin, men det riktiga genombrottet har låtit vänta på sig. Möjligen är det Inuru som kommer att stå för det.
Thors

UPM Raflatac stänger fabrik i Tyskland

UPM Raflatac har beslutat sig för att permanent stänga sin fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland för att förbättra organisationens samlade effektivitet och räntabilitet.
raf_tim-kirchen-appointment

United Bankers skogsfond köper FiberLean

United Bankers fond Forest Industry Green Growth Fund (UB FIGG), har köpt etthundra procent av aktierna i FiberLean Technologies Ltd. Fiberlean tillverkar utrustning för framställning av MFC (Mikrofibrillär cellulosa) som ger pappersmassa nya egenskaper.
David-Walker