Premiär för Thinfilm inom kosmetika och kroppsvård

PUBLICERAD: 10 juni 2018
UPPDATERAD: 25 januari

Med smartphone och produkter försedda med Thinfilms NFC-teknik kan Yuni kommunicera med sina kunder.|”Vi är glada över att kunna hjälpa Yuni att ta verksamheten till nästa nivå”, säger Thinfilms VD Davor Sutija.

USA-baserade nischföretaget Yuni Beauty Co. är norska plastelektronikföretaget Thin Film Electronics ASA:s första kund inom produktområdet kosmetika och kroppsvård.

Thinfilm, som är en global ledare inom bland annat plastbaserade NFC-applikationer (Near Field Communication), ska hjälpa Yuni att med NFC-teknik och molnbaserad programvara kunna ansluta till Yunis mobilbaserade konsumentbas och via NFC-försedda produkter leverera digitala upplevelser till kunder.

”Yuni är en innovatör på den aktiva skönhetsmarknaden med fokus på högkvalitativa produkter baserade på naturliga ingredienser. Vi är glada över att kunna hjälpa dem att stärka kundrelationerna, öka försäljningen och ta verksamheten till nästa nivå”, säger Thinfilms VD Davor Sutija.

Med början nu i juni kommer de smarta Yuni-produkterna att finns i ett antal utvalda kosmetika- och kroppsvårdskedjor som Nordstroms, Anthropologie, Bluemercury, Dillard, Navy Exchange, m. fl samt på e-handelssajter som sephora.com och amazon.com

Yuni-produkter och -förpackningar försedda med Thinfilms NFC-taggar är integrerade med Thinfilms molnbaserade CNECT™ Cloud Platform och med hjälp av en NFC-försedd smartphone kan en kund få unika digitala upplevelser, information om Yunis varumärke och historia samt manualer och användartips.

”Yuni är visserligen något av ett nischmärke, men vår kundbas växer ganska snabbt och vi behövde ett nytt sätt att kommunicera med våra kunder. Thinfilms NFC-lösningar passar perfekt för våra behov”, säger Emmanuel Rey, Grundare och VD för Yuni Beauty Co.

I initialskedet kommer Yuni att använda Thinfilms lösningar till två av sina ledande produkter – Shower Sheets och Chillax – och för att lansera den nya produkten Yunicorn.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432