USA-baserade nischföretaget Yuni Beauty Co. är norska plastelektronikföretaget Thin Film Electronics ASA:s första kund inom produktområdet kosmetika och kroppsvård.
Thinfilm, som är en global ledare inom bland annat plastbaserade NFC-applikationer (Near Field Communication), ska hjälpa Yuni att med NFC-teknik och molnbaserad programvara kunna ansluta till Yunis mobilbaserade konsumentbas och via NFC-försedda produkter leverera digitala upplevelser till kunder.
”Yuni är en innovatör på den aktiva skönhetsmarknaden med fokus på högkvalitativa produkter baserade på naturliga ingredienser. Vi är glada över att kunna hjälpa dem att stärka kundrelationerna, öka försäljningen och ta verksamheten till nästa nivå”, säger Thinfilms VD Davor Sutija.
Med början nu i juni kommer de smarta Yuni-produkterna att finns i ett antal utvalda kosmetika- och kroppsvårdskedjor som Nordstroms, Anthropologie, Bluemercury, Dillard, Navy Exchange, m. fl samt på e-handelssajter som sephora.com och amazon.com
Yuni-produkter och -förpackningar försedda med Thinfilms NFC-taggar är integrerade med Thinfilms molnbaserade CNECT™ Cloud Platform och med hjälp av en NFC-försedd smartphone kan en kund få unika digitala upplevelser, information om Yunis varumärke och historia samt manualer och användartips.
”Yuni är visserligen något av ett nischmärke, men vår kundbas växer ganska snabbt och vi behövde ett nytt sätt att kommunicera med våra kunder. Thinfilms NFC-lösningar passar perfekt för våra behov”, säger Emmanuel Rey, Grundare och VD för Yuni Beauty Co.
I initialskedet kommer Yuni att använda Thinfilms lösningar till två av sina ledande produkter – Shower Sheets och Chillax – och för att lansera den nya produkten Yunicorn.