Ny logotyp speglar förnyelse i internationell förpackningspress

PUBLICERAD: 30 augusti 2017
UPPDATERAD: 25 januari

IPPO:s nya logotyp är stram

Organisationen IPPO (International Packaging Press Organisation) marknadsför sig med en ny strategi och ett led i detta är en ny och mer modern logotyp.
”Lanseringen av vår nya logotyp följer med nylanseringen av vår hemsida och en ny strategi för marknadsföring av vår organisation till den globala förpackningsindustri, där vi framhåller våra medlemmars expertis och kunnande”, säger IPPO: s president, Steven Pacitti.

Den nya logotypen använder ett modernare bild- och typsnitt, men behåller ändå den grundläggande identiteten, som IPPO har presenterat sedan organisationen grundades 1974. I den nya logotypen ligger fokus på orden ”Packaging Press”, vilket framhäver att detta är en viktig specialistorganisation, där medlemmarna består av enskilda redaktörer, journalister och författare från mer än 30 länder.

”Vi tror att den nya logotypen är en återspegling av vad IPPO erbjuder förpackningsindustrin. IPPO bör bara en organisation, dit man vänder sig om man behöver expertutlåtande om förpackningar eller vill ha tillgång till de färdigheter och tjänster, som våra medlemmar erbjuder”, säger Steven Pacitti.

 

 

Senaste nytt

Amazon installererar hundratals automatiska packmaskiner i Europa

Amazon installerar nu automatiserade förpackningsmaskiner som kan skapa specialanpassade kartongförpackningar och papperspåsar på begäran, så att fler varor når kunder i specialanpassade förpackningar.
amazon_01x
Amazon installererar hundratals automatiska packmaskiner i Europa

Finsk lakrits i ny förpackning tävlar i Packnorth Award 2025

Det finska företaget Kouvolan Lakritsi tävlar i årets Packnorth Award med sin nya, återvinningsbara Laku-mugg, tillverkad av jungfrufiber. Den ersätter påsar av plast för lakrits.
Lakritsx
Finsk lakrits i ny förpackning tävlar i Packnorth Award 2025

Chips med kebab- och vitlökssmak packade i massbalanserad förpackning

OLW presenterar ett nytt samarbete med Schysst Käk – varumärket bakom Sveriges mest sålda hemmakebab. Resultatet? Ett grovräfflat chips med smak av kryddig kebab och krämig vitlökssås, packade i en massbalanserad påse.
OLW Schysst käk_Kebab_Vitlök
Chips med kebab- och vitlökssmak packade i massbalanserad förpackning

Naturvårdsverket stoppar stöd till Svensk Plaståtervinning

Naturvårdsverket och Svensk Plaståtervinning har hamnat i ett oväntat läge som handlar om bidrag i mångmiljonklassen som inte betalas ut och som kan riskera jätteanläggningens framtid. Det berättar Svt Öst.
Foto: Peter Holgersson AB
Naturvårdsverket stoppar stöd till Svensk Plaståtervinning

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx
Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx
Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx
Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX
Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback