Ny logotyp speglar förnyelse i internationell förpackningspress

PUBLICERAD: 30 augusti 2017
UPPDATERAD: 25 januari

IPPO:s nya logotyp är stram

Organisationen IPPO (International Packaging Press Organisation) marknadsför sig med en ny strategi och ett led i detta är en ny och mer modern logotyp.
”Lanseringen av vår nya logotyp följer med nylanseringen av vår hemsida och en ny strategi för marknadsföring av vår organisation till den globala förpackningsindustri, där vi framhåller våra medlemmars expertis och kunnande”, säger IPPO: s president, Steven Pacitti.

Den nya logotypen använder ett modernare bild- och typsnitt, men behåller ändå den grundläggande identiteten, som IPPO har presenterat sedan organisationen grundades 1974. I den nya logotypen ligger fokus på orden ”Packaging Press”, vilket framhäver att detta är en viktig specialistorganisation, där medlemmarna består av enskilda redaktörer, journalister och författare från mer än 30 länder.

”Vi tror att den nya logotypen är en återspegling av vad IPPO erbjuder förpackningsindustrin. IPPO bör bara en organisation, dit man vänder sig om man behöver expertutlåtande om förpackningar eller vill ha tillgång till de färdigheter och tjänster, som våra medlemmar erbjuder”, säger Steven Pacitti.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432