Konferens om förpackningens roll som ”den tyste säljaren”

PUBLICERAD: 22 mars 2017
UPPDATERAD: 25 januari

Förpackningen kallas ofta den tysta säljaren

Den 30 maj arrangerar Sveriges ledande förpackningstidning, nord emballage, konferensen ”The Silent Salesman”, där förpackningens roll som ”säljare” ska belysas.
Dagen kommer att innehålla presentationer, diskussioner och nätverkande på temat ”succesful packaging communication” och det breda programinnehållet täcker in allt från innovativt tänkande kring själva förpackningen och dess budskap till hur man ska säkerställa förpackningens roll i den cirkulära ekonomin.

Förpackningen kallas ofta den tysta säljaren ,”The Silent Salesman”. Förpackningens roll som bärare av varumärket och varumärkeskommunikationen är en självklarhet, men hur får vi den att verkligen kommunicera – i marknadsföringen, på butikshyllan och i den digitala världen? Var börjar vi, vilka faktorer är viktiga, vad måste förändras och vad måste läggas till och var finns kompetensen? Svar på alla frågor kommer troligen inte att kunna förmedlas på konferensen, men ett starkt och intressant fält av kompetenta experter på talarlistan borgar för att kunskaps- och erfarenhetsförmedlingen blir av högsta kvalitet!

En av talarna är Michael Meier från Schindler Parent, Meersburg och byrånätverket E3. Han har lång erfarenhet av att jobba med internationella varumärken och identitetsbyggande både inom B2B och B2C med stark koppling till förpackningslösningar och med uppdrag för flera av de ledande pappers-/kartongtillverkarna i Europa. Michael Meiers presentation fokuserar på kopplingen förpackningen och varumärket med förpackningen i fokus.

Michael Meier kompletteras av Kevin Vyse från Marks & Spencer i Storbritannien. Kevin är Senior Packaging Technologist and Innovation Lead och har lång och bred erfarenhet av förpackningsutveckling inom detaljhandeln, inte bara hos M&S men också från producenter och konsultvärlden. Kevin tar oss med på M&S spännande men komplexa resa med att driva och addera värde till egna varumärken i en hårt konkurrensutsatt detaljhandel.

På talarlistan finns bland annat även Sandra Planeta Sonnerup från Planeta Design, Magnus Iversen från Göteborgs Tryckeri och Erik Elvingsson Hedén från Sb Insight

Seminariet arrangeras i Stockholm. Mer info och anmälningsmöjlighet, mm hittar du HÄR!

 

 

Senaste nytt

IKEM lanserar plastagenda där biomaterial tar plats

IKEM har lanserat en plastagenda med drygt 20 konkreta reformförslag som skyndar på omställningen till återvunnen och fossilfri råvara.
henrik-von-celsingx

Tredje generationen tar vid hos Polykemi Group när företaget säkrar framtiden

Vid årsskiftet 2025/2026 sker familjekoncernen Polykemi Groups nästa generationsskifte. Då är det dags för den tredje generationen att ta vid. Nuvarande VD Ola Hugoson och vice VD Lars Hugosson, söner till grundaren Hugo Jönsson, kommer båda att finnas kvar i koncernen.
1 Next generation of Polykemi Groupx

Stora Enso genomför organisationsförändringar

Stora Enso planerar att implementera en ny organisation med sju affärsområden för P&L-ansvar, vilket återspeglar vikten av kärnverksamheten inom förnybara förpackningar i affärsportföljen. Den nya, plattare och effektiviserade organisationen kommer att öka kundfokus, driva den operativa effektiviteten med ökad integration, minska komplexiteten och förbättra koncernens prestationskultur.
wellpapp-Stora-Ensox

Nu testkörs Norges nya plaståtervinningsanläggning

Testkörningar pågår just nu och hösten 2025 öppnar Tomra och Plastretur officiellt den första och enda nationella finsorteringsanläggningen för plastförpackningar i Norge. Anläggningen, som ligger i Holtskogen Business Park i Inre Østfold, kommer att heta Områ.
default

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX