ICA samlade in 54 miljoner kr till Rosa Bandet-kampanjen

PUBLICERAD: 31 oktober 2017
UPPDATERAD: 25 januari

Närmare 100 produkter och förpackningar har ingått i ICA:s rosa sortiment.

ICA Gruppen meddelar att man tillsammans med sina kunder har samlat in 54,4 miljoner kronor till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj.
ICA är huvudpartner till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj och under oktober fick flera varor och förpackningar en rosa skepnad till förmån för cancerforskningen.

I år hade ICA ett rosa sortiment med närmare 100 olika produkter och förpackningar, där varje vara bidrog med mellan 50 öre och 10 kronor till Cancerfonden och svensk cancerforskning. ICA Banken bidrog med 100.000 kronor och bankens kunder kunde skänka pengar via en gåvoknapp.

Apotek Hjärtat har tillsammans med sina kunder samlat in 7,4 miljoner kronor till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj under oktober. 

Text Carina Malm

 

 

Senaste nytt

Prishöjningar på wellpapp enligt PackIndx

De större tillverkarna av wellpapp i Sverige som DS Smith, Smurfit Westrock och Stora Enso har aviserat om prisökningar på 4,7 till 6,9 procent senaste månaderna enligt PackIndx.
Packindx-Packnews-900x600

Robotfactory visade automatiskt skärsystem på ett Zünd D3-skärbord

Under den nyligen avslutade  mässan Fespa i Berlin visade Robotfactory sitt automatiserade skärsystem med två ABB-industrirobotar i samarbete med ett industriellt Zünd D3-skärbord.
robot_01

Labelexpo Europe utökas med teknik för falskartongtillverkning

Det är inte ovanligt att etikettproducenter även tillverkar falskartong i lite mindre storlekar i sina pressar. Detta återspeglas nu på årets Labelexpo Europe som utökas till att omfatta teknik för falskartong.
lsbel

Novusundersökning visar att många har problem med svåröppnade förpackningar

När det krävs vassa verktyg eller hjälp för att öppna en medicinburk eller livsmedelsförpackning är något fel. För många reumatiker är detta vardag – men en ny undersökning från Novus visar att problemen med svåröppnade förpackningar är utbredda i hela befolkningen. Det kommer kanske inte som en nyhet för oss i branschen? Öppningsbarhet har ju diskuterats sedan 1960-talet.
uk-enkat-utvaldx

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX