Henriks tur att sätta krydda på Santa Marias verksamhet

PUBLICERAD: 21 augusti 2017
UPPDATERAD: 25 januari

Henrik Samuelson blir ny VD och chef för varumärket Santa Maria.

Paulig Group  har utnämnt Henrik Samuelson till ny VD och chef för divisionen World Foods & Flavouring, som saluför kryddor, mm. under varumärket Santa Maria.
Henrik Samuelson, som i nuläget arbetar som kommersiell direktör i divisionen, tillträder sin nya tjänst den 15 september 2017. Han efterträder Johan Sundelin, som i oktober kommer att tillträda som VD och koncernchef för Duni AB.

”Vi är glada över att kunna utnämna en person, som känner företaget och människorna väl och på så sätt står för en kontinuitet av det fina jobb, som har gjorts i divisionen under de senaste åren. Henrik är en uppskattad ledare och han har en mångsidig kompetens”, säger Jaana Tuominen, koncernchef för Paulig Group.

Innan Henrik Samuelson kom till Paulig Group, jobbade han som Innovation and Business Development Director för Orkla Confectionery and Snacks Sverige AB. Han har även en bakgrund som Sverigechef för Göteborgs Kex och som försäljningschef för Lindt&Sprüngli AB i Norden. Han har också engedigen erfarenhet av företagslednings-, marknadsförings- och försäljningsuppgifter inom Unilever.

”Det ska bli väldigt roligt att ta över rodret för ett så anrikt och samtidigt innovativt varumärke som Santa Maria. Tillsammans kommer vi att fortsätta att kämpa för vårt varumärkeslöfte ”No More Boring Meals” och det ska vi göra genom att fokusera på det som vi är allra bäst på – smak”, säger Henrik Samuelson.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Intressant maskinell origamiteknik ger nya förpackningsstrukturer

Finlands tekniska forskningscenter VTT har i samarbete med Aalto-universitetet och finska industripartner utvecklat en ny teknik för att forma kartong i en unik kontinuerlig process för att skapa origami-inspirerade strukturer för fiberbaserade förpackningsmaterial.
Fold_e-com+cosmetics+packagingx

Rör vid flaskan och etiketten lyser upp

Coca-Cola har lanserat en speciell förpacknings med "Thor"-tema i begränsad upplaga i Brasilien. Den är försedd med OLED-teknik (Organic LED) från tyska Inuru. Tryckt elektronik har varit ett diskussionsämne i rätt många år inom förpacknings- och etikettindustrin, men det riktiga genombrottet har låtit vänta på sig. Möjligen är det Inuru som kommer att stå för det.
Thors

UPM Raflatac stänger fabrik i Tyskland

UPM Raflatac har beslutat sig för att permanent stänga sin fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland för att förbättra organisationens samlade effektivitet och räntabilitet.
raf_tim-kirchen-appointment

United Bankers skogsfond köper FiberLean

United Bankers fond Forest Industry Green Growth Fund (UB FIGG), har köpt etthundra procent av aktierna i FiberLean Technologies Ltd. Fiberlean tillverkar utrustning för framställning av MFC (Mikrofibrillär cellulosa) som ger pappersmassa nya egenskaper.
David-Walker