För att utveckla verksamheten i Sverige har Gorvak Pall-Pack AB under hösten förstärkt sin medarbetarstab med en ny försäljningschef och en ny säljare.
Ny försäljningschef är Tommy Johansson, 58, som kommer att utgå från Gorvak Pall-Packs huvudkontor i Täby, och ny säljare är Kim Borg, 29, som kommer att ha Norrköping som bas.
Den nye försäljningschefen Tommy Johansson är utbildad marknadsekonom och har 25 års erfarenhet av försäljning, närmast som försäljningschef på förpackningsleverantören Cyklop AB. Tommy Johansson har sina rötter i Gällivare, men bor sedan 19 år i Stockholm med sambo, barn och bonusbarn och trivs utmärkt.
”Det blir spännande att få vara en del av en organisation som växer och som har en uttalad vision om att bli stor även på den svenska marknaden. Med djupa rötter i Skandinavien har Gorvak Pall-Pack också förstått det här med modern marknadsföring. I företaget finns en positiv anda, känsla och kultur, som kommer att bidra till framgångarna, säger Tommy Johansson.
Även den nye säljaren Kim Borg Kim har flera års erfarenhet av försäljning och förpackningsindustri, bland annat som projektledare på Trioplast AB.
”För min personliga del är målet att etablera Gorvak Pall-Pack ännu mer på den svenska marknaden och se till att våra förpackningslösningar blir det självklara valet”, säger Kim Borg.
Om Pall-Pack AB
Norska Pall-Pack är specialister på materialhantering, packmaskiner och palleteringslösningar sedan 1974. Efter sammanslagningen med den svenska förpackningsspecialisten Gorvak år 2016, satsar företaget nu stort på den svenska marknaden.
Pall-Pack tillverkar både hel- och halvautomatiska sträckfilmsmaskiner, fristående eller integrerade i en palletteringslinje. Företaget levererar även bandningsmaskiner från tyska Mosca, tejpmaskiner från ett flertal tillverkare, förpackningsmaskiner för wrap-around-emballage, fyllningslösningar från Radpak samt transportbanor och annan kringutrustning.