Globala Pearlfisher skapar designteam i Köpenhamn

PUBLICERAD: 6 april 2016
UPPDATERAD: 25 januari

Pearlfishers design-team i Köpenhamn.|Jesper von Wieding|strategisk kreativ chef.

Välkända globala designbyrån Pearlfisher, som har kontor i London och New York, etablerar sig nu i Skandinavien och skapar ett designteam i Köpenhamn tillsammans med danska designers.
Med den skandinaviska etableringen hoppas Pearlfisher kunna utöka sitt samarbete med nordiska kunder som Froosh, Arla, Interflora och Lantmännen.

Designteamet i Köpenhamn kommer att ledas av Jesper von Wieding och David Ramskov, vilka tillsammans har mer än 35 års erfarenhet av varumärkesdesign. Jesper von Wieding tar rollen som strategisk kreativ chef, medan David Ramskov blir verkställande direktör. Bland övriga m edlemmar i det skandinaviska Pearlfisher-teamet kan nämnas Thomas Kjær, kreativ chef, Tim Larcombe, strategiansvarig och Tobias Wandrup, ansvarig för industriell design.

”Jesper von Wieding är en passionerad designer och en god vän. Jag känner att nu är rätt tidpunkt att utvidga vänskapen till ett mer formellt yrkessamarbete och etablera ett nytt team i Norden”, säger Pearlfishers grundare och chefsdesigner Jonathan Ford i en kommentar.

”Vi är förtjusta över att gå samman med Jonathan och hans team, då vi alltid beundrat Pearlfisher och deras unika och dristiga designmetoder. Nu får vi arbeta tillsammans och skapa banbrytande designlösningar till Nordens mest populära varumärken”, säger Jesper von Wieding.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Intressant maskinell origamiteknik ger nya förpackningsstrukturer

Finlands tekniska forskningscenter VTT har i samarbete med Aalto-universitetet och finska industripartner utvecklat en ny teknik för att forma kartong i en unik kontinuerlig process för att skapa origami-inspirerade strukturer för fiberbaserade förpackningsmaterial.
Fold_e-com+cosmetics+packagingx

Rör vid flaskan och etiketten lyser upp

Coca-Cola har lanserat en speciell förpacknings med "Thor"-tema i begränsad upplaga i Brasilien. Den är försedd med OLED-teknik (Organic LED) från tyska Inuru. Tryckt elektronik har varit ett diskussionsämne i rätt många år inom förpacknings- och etikettindustrin, men det riktiga genombrottet har låtit vänta på sig. Möjligen är det Inuru som kommer att stå för det.
Thors

UPM Raflatac stänger fabrik i Tyskland

UPM Raflatac har beslutat sig för att permanent stänga sin fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland för att förbättra organisationens samlade effektivitet och räntabilitet.
raf_tim-kirchen-appointment

United Bankers skogsfond köper FiberLean

United Bankers fond Forest Industry Green Growth Fund (UB FIGG), har köpt etthundra procent av aktierna i FiberLean Technologies Ltd. Fiberlean tillverkar utrustning för framställning av MFC (Mikrofibrillär cellulosa) som ger pappersmassa nya egenskaper.
David-Walker