Ett studentförslag som gick hem hos Nestlé!

PUBLICERAD: 21 augusti 2016
UPPDATERAD: 25 januari

Designförslaget från de fyra studenterna vid Brobygrafiska föll Nestlé i smaken och nu finns förpackningarna ute i handeln.|Förpackningarna finns i två storlekar.

Ett designförslag från fyra studenter vid yrkeshögskoleutbildningen Förpackningsdesigner vid Brobygrafiska till förpackningen för Nestlés nya produkt ”God Morgon Fiberdryck” blev så lyckat att förpackningen nu finns ute i butikshyllorna!
Det var hösten 2015 som studenterna vid utbildningen fick uppmaningen att ge förslag på en ny förpackningsdesign till Nestlé-produkten. Ett av förslagen – framtaget av av Lisa Pedersen, Katarina Häll, Linnea Djurberg och Sara Knipström – gick verkligen hem hos de förpackningsansvariga på Nestlé och nu finns studenternas förpackning ute i butikerna!

”Vi upplevde en otroligt hög nivå på alla gruppernas presentationer, både när det gäller konsumentinsikter , designförslag och tankar om optimering av logistik. Det har varit en mycket professionell relation och vi vill gärna arbeta med Brobygrafiska igen. Vi har med den nuvarande utformningen fått bra feedback från Nestlé globalt och nu vi väntar ivrigt på svar från konsumenterna”, säger Signe Lilledal, Nordic Brand Manager, Nestlé.

Från Brobygrafiska sida är det en medveten strategi att låta designstudenterna arbeta med reella samarbetsprojekt med existerande varumärkesägare och företag i branschen.

”Vi får genom dessa samarbeten en nära kontakt med branschen och kan därmed hålla rätt riktning och nivå på utbildningen”, säger Mats Olsson, lärare i förpackningsdesign vid Brobygrafiska.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Det våras för plastbärkassarna när skatten är på väg bort

Nyligen berättade Packnews om en ICA-butik som börjar sälja bärkassar av biomaterial och nu satsar Coop Sverige på bärkassar som till stor del består av återvunnet material. Den 1 november tas skatten bort på bärkassar.
coop-carrier-bag-trioworld

Drupa 2024 - Många vill ha en bit av kakan inom etikettproduktion

Packnews danska redaktör, Søren Winsløw, sammanfattar här sina intryck från Drupa ur ett etikettperspektiv. Digitalisering är ett gångbart ord i detta sammanhang.
canon_drupa_01xx

Bioplast kan bli en väsentlig del av klimatlösningen om vi tänker kreativt och samarbetar!

Det senaste COP-mötet i Dubai lämnade visserligen mycket kvar att önska för den globala civilisationens framtid. Däremot så var delegaterna överens om att det fossila kolet behöver avvecklas. Ju förr dess bättre ska vi nog tillägga. Det här debattinlägget från Nordisk Bioplastförening framför synpunkter på detta.
Foto: Riccardo Annandale, Unsplash

Karamello gör smakfull investering i tonerpress

Karamello arbetar med förpackning och branding av reklamgodis. Nu investerar Linköpingsföretaget i Fujifilms flaggskepp Revoria Press PC1120.
Henrik-stor