Carlsberg lanserar hudvårdsserien Beer Beauty!

PUBLICERAD: 21 juni 2015
UPPDATERAD: 25 januari

”Män som älskar öl kommer troligen att anse att det här är världens bästa manliga hudvårdsprodukter” skriver Carlsberg i reklamen för hudvårdsserien Beer Beauty…
|Men produkterna kan naturligtvis användas även av de som inte gillar öl…
|Hudvårdsserien Beer Beauty är framtagen av Carlsberg och danska skönhetsmärket Urtegaarden. Produkterna i serien omfattar schampo

Att tvätta håret i öl har ansetts vara både nyttigt och bra för håret. Och det ligger en hel del sanning i det – i öl finns nämligen ofta ingredienserna malt, humle och jäst, vilka innehåller B-vitamin, proteiner och silikon, dvs ämnen, som sägs ha positiv inverkan på hår och hud och som ofta ingår i olika skönhets- och hudvårdsmedel.
Det där har danska bryggeriet och öltillverkaren Carlsberg tagit fasta på och lanserar nu en egen professionell hudvårdsserie för män. Serien har (förstås) fått namnet – Beer Beauty..!

Det är Carlsbergs laboratorium i Köpenhamn som tillsammans med det danska skönhetsmärket Urtegaarden tagit fram produkterna i Beer Beauty. Ölet har frystorkats till ett pulver och sedan mixats med ekologiska ingredienser för att skapa en unik serie produkter, där varje flaska innehåller 0,5 liter Carlsberg-öl!

”Vi har såklart alltid vetat att öl är världens bästa dryck, och när vi dessutom insåg att ingredienserna har en välgörande inverkan på hud och hår var vi tvungna att testa. Vår nya skönhetsserie Beer Beauty både doftar gott och är mjukgörande”, säger Henric Byström, kommunikationschef på Carlsberg Sverige, i ett pressmeddelande

I dagsläget finns det tre produkter i Beer Beauty-serien: ett schampo, en konditioner och en body lotion. 

Beer Beauty-produkterna släpptes i en begränsad upplaga den 18 juni. I Sverige finns de endast tillgängliga hos Royal Barbershop i Vasastan, Stockholm, eller också kan de beställas via nätet på Carlsbergs hemsida.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Metsä Boards falskartongmaskin är nu störst i Europa

Metsä Board, en del av Metsä Group, invigde sin uppgraderade falskartongmaskin i Husum, Sverige, den 11 april.
Ribbon has been cutx

kp lanserar livsmedelstråg av etthundra procent återvunnet material

Klöckner Pentaplast (kp) har lanserat de första livsmedelstrågen bestående av etthundra procent återvunnen PET (rPET) som uteslutande kommer från tråg.
KP trayx

HP kommer till Drupa med tre nyckelord

Nyckelorden för HP på Drupa är automation, integration och hållbarhet, ord som de kommer att ta itu med via tre teknologier.
drupa24_hpx

Yngre vuxna mer intresserade av hållbara förpackningslösningar

Enligt plastförpackningsjätten ALPLA:s ”2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey”, prioriterar yngre shoppare (18-34 år) hållbara förpackningar till den grad att de är villiga att spendera mer, resa längre och göra andra extra ansträngningar för att säkerställa att deras inköp inkluderar miljövänliga vänlig förpackning.
alplax