I mars 2015 lanserade Designtorget en helt ny grafisk profil. Kända för att vara ett företag som uppmuntrar kreativitet, nyfikenhet och framåtanda presenterar de ett nytt spännande butikskoncept. I detta ingick bland annat ett komplett förpackningskoncept, framtagit av Designtorgets samarbetspartner och leverantör Stockholmsföretaget Avisera. Konceptet innehåller allt från bärkassar, presentpapper och etiketter till trycksaker och packtejp.
”För Designtorget är den nya logotypen och grafiska profilen en start på något nytt i företagets historia och vi är stolta över att vara en del av denna nya era”, skriver Avisera i ett pressmeddelande.
Ledordet för Designtorgets nya grafiska profil är ”hållbarhet” och miljömedvetenheten genomsyrar Designtorgets val av butiksemballage. På undersidan av de nya papperskassarna hittar exempelvis Designtorgets kunder informationen: ”The earth is our biggest friend. This bag is produced in Europe and our distribution partner, Avisera, makes sure we use FSC-certified and environmentally friendly materials for the benefit of our lovely customer. Take care!”