Årets Packaging Open bjöd på högtryck på alla fronter

PUBLICERAD: 31 maj 2018
UPPDATERAD: 25 januari

Efter en lång dag i solhettan på fairways och greener var det skönt för Packagin Open-spelarna att få lite ”parasollsvalka” i samband med prisutdelningen.|Ingemar Järdler från Grafokett blev bäste spelare i år.
|Golfproffset Steven Jeppesen tyckte att spelarna höll god klass, det syntes att de flesta hade spelat mycket golf.
|Eurostat bjöd på dricka och bullar. Ett populärt inslag i värmen.

Bjäre Golfklubb var platsen för Packaging Open – Golf with Friends den 30 maj. Årets upplaga av tävlingen bjöd på högtryck, både i spelet och när det kom till vädret.
Ingen kan väl ha missat att vädergudarna varit på sitt soligaste humör de senaste veckorna, och självfallet gällde det även under tävlingen. Inte ett moln så långt ögat kunde se och runt 30 grader i luften..!

Ett nittiotal inspirerade spelare spred ut sig på banan och kämpade om att få komma fram till prisbordet. På hål sex fick samtliga en chans att slå golfproffset Steven Jeppesen, som har ett handikapp på +3,3. Det handlade helt enkelt om att hamna på green och komma närmare hålet än Steven. Det var inte många som lyckades…

Självfallet har banan ett antal vattenhinder som vissa spelare valde att placera bollen i och med tanke på värmen var det frestande att följa efter bollen ner i svalkan.

Tidningen nord emballage och packnews arrangerar Packaging Open tillsammans med sponsorer. Liksom förra året var Pivac Syd med och sponsrade, men i år var även Tarapac och Eurostat med som sponsorer och Trepak sponsrade alla spelare med vattenflaskor. Eurostat hade slagit upp ett tält vid ett av korthålen där man bjöd på vatten, läsk och kanelbullar. Man hade också ansvaret för ett av delmomenten, det vill säga kampen om att komma närmast hålet.

I nästa vecka återkommer vi med information om vinnarna och fler bilder.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Johan Nellbeck lämnar Holmen Iggesund i samband med omorganisation

Holmens styrelse har idag beslutat att samla koncernens kartong- och pappersverksamhet i ett nytt samlat affärsområde, Holmen Kartong & Papper. I samband med detta kommer Holmen Iggesunds vd, Johan Nellbeck, att lämna företaget.
igge-johan2-utvaldx

CCL Industries öppnar ny sleevetillverkning

CCL Industries som tillverkar specialetiketter, säkerhets- och förpackningslösningar, har officiellt öppnat sin nya etiketthub i Dornbirn, Österrike, och slutfört flytten från tyska Hohenems.
CCL-Dornbirn_27_by_Marcel_Hagen-studio22-768x512x

Nordvalls Etikett ingår partnerskap med utländska producenter

Nordvalls Etikett AB har slutit ett samarbetsavtal med holländska Geostick och franska Stratus Packaging. Bakgrunden till samarbetet är att bibehålla och stärka gemensamma marknadsandelar på en kraftigt konkurrensutsatt marknad.
Vid frågor om bilden, skriv till: christian.andersson@apeloga.se

Majoritet av konsumenter prioriterar inte återanvändbara förpackningar

Det globala konsultföretaget PA Consulting (PA), med basen i Storbritannien, genomförde nyligen en enkät bland fyratusen konsumenter i Storbritannien och USA. Den avslöjade nya insikter om konsumenternas attityder till förpackningar i snabbrestaurangsbranschen.
Reusable cup