ÅF ökar sin konsultverksamhet inom förpackningsutveckling

PUBLICERAD: 18 september 2017
UPPDATERAD: 25 januari

Johan Falkmarken blir ÅF:s konsult i Stockholm inom förpackningsutveckling.

Ingenjörs- och konsultföretaget ÅF satsar nu på förpackningsutveckling i Stockholm. Sedan tidigare har man förpackningskonsulter i Malmö och Göteborg.
”För närvarande är 12 konsulter på plats i Malmö och Göteborg och det är dags att kliva upp till Stockholm med vårt erbjudande. Vi har identifierat att många varumärkesägare har behov av att oberoende utveckla förpackningskedjan både med innovations- och kostnadsförbättringar”, säger sektionschef Niclas Björkholtz, chef för sektionen förpackningsutveckling.

ÅF (tidigare Ångpanneföreningen) skriver i ett pressmeddelande att man i sektionen förpackningsutveckling samlar sin expertis inom industrifokuserad förpackningsutveckling. ÅF erbjuder inom området expertkunskap inom allt från design och utveckling till validering av förpackningskoncept.

”Vi hjälper kunden vare sig det gäller att vara i framkant av förpackningsmarknaden och uppfylla morgondagens krav eller om de strävar efter mer traditionella, kostnadseffektiva förpackningslösningar. Våra medarbetare hjälper till att utveckla förpackningskoncept, som är hållbara, funktionella, kostnadseffektiva och varumärkesbyggande. De har lång erfarenhet av förpackningsbranschen inom livsmedel, möbler, medicinsk utrustning, läkemedel och industriprodukter”, skriver bolaget i pressreleasen.

Den konsult, som nu får ansvaret för ÅF:s satsning på förpackningsutveckling i Stockholmsområdet heter Johan Falkmarken. Han har en lång karriär bakom sig som industridesigner med förpackningsuppdrag för bland annat Tetra Pak och Axfood.

”Johan Falkmarken får ansvaret att på plats jobba med vårt erbjudande och utveckla marknaden lokalt i Stockholm. Tillsammans med kolleger i Malmö och Göteborg har vi alla förutsättningar för att kunna leverera de bästa lösningarna”, säger Niclas Björkholtz.

 

 

Senaste nytt

Märkning med RFID-taggar väntas växa starkt de kommande åren

Marknaden för RFID-taggar växer med mellan tjugo och tjugofem procent per år. Förra året tillverkades trettionio miljarder taggar globalt. Ett stort område är naturligtvis kreditkort, men tekniken används mycket för märkning av produkter och mer förväntas det bli.
Dieroff
Märkning med RFID-taggar väntas växa starkt de kommande åren

Den europeiska papperssäckindustrin siktar mot nettonoll år 2050

Den europeiska industrin för papperssäckar och säckkraftpapper har påbörjat en resa för att utveckla en färdplan mot nettonoll till år 2050. Det nuvarande fokuset ligger på att identifiera de största bidragsgivarna till branschens koldioxidavtryck och nyckelområden för avkarbonisering.
EUROSAC_The Future-
Den europeiska papperssäckindustrin siktar mot nettonoll år 2050

Glöm inte egen flaska eller mugg om du ska springa Paris Marathon 2026

Tänker du springa Paris Marathon 2026 får du inte glömma att ta med en egen flaska eller mugg för vätskepåfyllning. Tävlingen blir först i världen med att inte erbjuda flaskor och muggar, men väl påfyllningsstationer. Paris tar nu helt bort engångsartiklar.
Parisx
Glöm inte egen flaska eller mugg om du ska springa Paris Marathon 2026

Marknaden för seniorvänliga förpackningar växer kraftigt

Åldrande befolkningar och ökad efterfrågan på hälsoprodukter driver innovation inom återförslutningsbara förslutningar, tydlig märkning och lätta material
mhrezaa-oydOFpht1QU-unsplashx
Marknaden för seniorvänliga förpackningar växer kraftigt

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx
Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx
Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx
Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX
Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback