Absolut sprider kärlek med nya limited edition-flaskan 

PUBLICERAD: 25 november 2018
UPPDATERAD: 25 januari

Absoluts nya limited edition-flaska är tillgänglig i Systembolagets beställningssortiment från och med 26 november i två färger, endast 100 av varje sort.

Med lanseringen av den senaste Limited Edition-flaskan vill Absolut inspirera människor till att sprida mer kärlek. I den nya kampanjen har bläck från hatiska demonstrationsskyltar världen över samlats in och återanvänts i syfte att sprida ett bättre budskap: kärlek.

Absoluts senaste kampanj vill visa att kärlek är den starkaste kraften i världen, samtidigt som den syftar till att skapa en mer öppen värld. Absolut besökte rasistiska- och anti-HBTQ-protester runt om i världen, samlade ihop hatfulla skyltar, utvann bläcket och återanvände det för att skapa de mint- och rosafärgade konturerna som syns på flaskan.

Flaskdesignen består av ordet ”kärlek” som skrivits på ett flertal språk. Detta för att visa att kärlek inte har några gränser. 70 procent av glaset i flaskorna är också återvunnet och består till stora delar av tidigare års limited edition-flaskor. 

”Den här produkten betyder väldigt mycket för oss och blir ett viktigt steg i vår strävan att göra världen mer öppen. Särskilt viktig blir den i Sverige där Absolut är en stark plattform för detta kärleksfulla budskap, som vi hoppas kan skapa solidaritet och driva positiv förändring mot en mer hoppfull och öppen värld”, säger Pia Hägglöf, Brand Manager för Absolut i Sverige.
 

Text: Carina Malm

 

 

Läs vidare

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Tingstad Group köper Converflex i Örnsköldsvik

Tingstad Group fortsätter växa via uppköp. Nyss var det OptiPack i Sunne, nu har man köpt Converflex i Örnsköldsvik.
Paul-Jigbergx

Senaste nytt

Oroliga tider skrämmer inte FrontPac

FrontPac räds inte de svåra tiderna. Ett bra bevis är investeringen i en ny offsetpress från KBA.
Jesper och Martin

Grönt ljus för att göra gröna salladsskålar ännu grönare

Picadeli känner att deras salladskoncept blir ännu grönare via appen Bower. Nu finns möjlighet att panta 20 miljoner skålar årligen.
bower_phone

Packnews i ny kostym efter samgående med AGI Media

Packnews har bytt kostym efter mer än 15 år som nyhetsförmedlare till förpackningsindustrins värdekedja. Nu blir vi ännu bättre!
Kostym

Plastpåseskatten blev en kul sak men är på allvar

När TV-programmet Svenska Nyheter hade nypremiär häromdagen fick den märkliga plastpåseskatten mycket utrymme.
messiah