Absolut sprider kärlek med nya limited edition-flaskan 

PUBLICERAD: 25 november 2018
UPPDATERAD: 25 januari

Absoluts nya limited edition-flaska är tillgänglig i Systembolagets beställningssortiment från och med 26 november i två färger, endast 100 av varje sort.

Med lanseringen av den senaste Limited Edition-flaskan vill Absolut inspirera människor till att sprida mer kärlek. I den nya kampanjen har bläck från hatiska demonstrationsskyltar världen över samlats in och återanvänts i syfte att sprida ett bättre budskap: kärlek.

Absoluts senaste kampanj vill visa att kärlek är den starkaste kraften i världen, samtidigt som den syftar till att skapa en mer öppen värld. Absolut besökte rasistiska- och anti-HBTQ-protester runt om i världen, samlade ihop hatfulla skyltar, utvann bläcket och återanvände det för att skapa de mint- och rosafärgade konturerna som syns på flaskan.

Flaskdesignen består av ordet ”kärlek” som skrivits på ett flertal språk. Detta för att visa att kärlek inte har några gränser. 70 procent av glaset i flaskorna är också återvunnet och består till stora delar av tidigare års limited edition-flaskor. 

”Den här produkten betyder väldigt mycket för oss och blir ett viktigt steg i vår strävan att göra världen mer öppen. Särskilt viktig blir den i Sverige där Absolut är en stark plattform för detta kärleksfulla budskap, som vi hoppas kan skapa solidaritet och driva positiv förändring mot en mer hoppfull och öppen värld”, säger Pia Hägglöf, Brand Manager för Absolut i Sverige.
 

Text: Carina Malm

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Lidl i Storbritannien tar bort designelement som tilltalar barn

I Storbritannien har Lidl beslutat att man tar bort alla designelement som uppskattas av barn på förpackningarna till sina minst hälsosamma, egna varumärken. Det ska vara klart till mitten av året och ska hjälpa föräldrar att handla nyttigare till barnen.
LIDLx

Ishidas Europes nyckelroll i Maple Leafs jättelika kycklingfabrik

I samarbete med Maple Leaf Foods, en av Kanadas ledande kött- och fjäderfäproducenter, har Ishida Europe spelat en nyckelroll i etableringen av Maple Leaf Foods nyligen öppnade fabrik för kyckling i London, Ontario. Det är en stors satsning värd C$772 miljoner.
Ishida - Maple Leaf 3x

Ärlighet varar längst för Gbgt Box

Gbgt Box menar att ärlighet är en nyckel till framgång. För något år sedan vann man ett Guldägg för Atmosphere, en serie förpackningar i varandra, typ den ryska dockan, där man nog beskrev ingående material och förpackningens CO2 generering. Nu kommer nästa serie som man kallar Honest Packaging.
GBGT-321-1-scaledx

Tetra Pak elektrifierar transporter mellan lager i Malmö

För första gången använder Tetra Pak en helt eldriven lastbil. Lastbilen utgår från Tetra Pak i Lund, där den laddas över natten. Därefter lastas den och körs till två externa lager i Malmö hamn.
tetra lastbilx