Zlatan och Seger ska pryda Billys pizzaförpackningar!

PUBLICERAD: 19 maj 2015
UPPDATERAD: 25 januari

Till hösten kommer Zlatan att pryda förpackningen med Billys Pan Pizza Taco..! (OBS Bilden är ett montage!).|De svenska storstjärnorna i PSG:s damlag

Det svenska pizzavarumärket Billys Pan Pizza har tecknat ett regionalt sponsoravtal med den franska fotbollsklubben Paris Saint-Germain. Avtalet sträcker sig över ett år och innefattar associationsrätten på både den svenska, norska och finska marknaden. 
Avtalet innebär bland annat att de svenska storstjärnorna Zlatan Ibrahimovic på herrsidan samt Caroline Seger och Kosovare Asllani på damsidan kommer att ha sina bilder på förpackningarna till utvalda Billy-pizzor

Svenskproducerade mellanmålspizzan Billys ägs och tillverkas av företaget Gunnar Dafgård AB och Billys blir nu det första företaget i Europa, som ingår ett regionalt sponsoravtal med storklubben Paris Saint-Germain.

För konsumenter och handlare blir sponsorsavtalet tydligt märkbart i september månad i samband med att Billys lanserar nya produkter och förpackningsstorlekar med Paris Saint-Germain-logga och bilder på spelarna. Enligt uppgift kommer exempelvis Caroline Seger att finns på ”Hawaii”-pizzorna och Zlatan på ”Taco”-varianterna…

”Det känns oerhört kul och hedrande att vi ingått ett regionalt sponsoravtal med en sådan aktiv och spännande partner som Paris Saint-Germain. Att våra nya förpackningar kommer att prydas av Zlatan och hans lagkamrater har varit lite av en dröm, en dröm som nu går i uppfyllelse”, säger Ola Larsson, marknadsansvarig för Billys Pan Pizza. 

Även Paris Saint-Germain är glada över att Billys valt att gå in som den första regionala sponsorn i Europa.
”Vi är glada över att kunna meddela att Billys blir vår första regionala sponsor i Sverige. Paris Saint-Germain har ett fantastiskt stöd i Sverige tack vare de framstående svenska spelarna i både dam- och herrlaget. Därför är det spännande och smickrande att Billys, som är ett svenskt familjeägt företag, har valt att ingå ett regionalt sponsoravtal med klubben. Denna typ av regionala sponsorskap är nyckeln i att vidareutveckla klubbens image och fortsätta vår väg mot att bli ett ledande globalt sportvarumärke”, säger Frédéric Longuépée, vice VD för Paris Saint-Germain

I mars 2016 kommer Billys tillsammans med Lidköpings kommun och Lidköpings FK att arrangera ”Billys Paris Saint-Germain Cup” för barn och ungdomar i mellanstadieåldern. Lag från hela Sverige kommer då ha möjlighet att anmäla sig till turneringen, där första priset är ett träningscamp tillsammans med tränare från Paris Saint-Germains ungdomsakademi.

”På Billys är vi måna om att främja en aktiv livsstil bland barn och ungdomar. Därför känns det naturligt att tillsammans med Lidköpings kommun och Lidköpings FK arrangera en fotbollsturnering för just barn och ungdomar. Att dessutom kunna erbjuda vinnarna ett träningsläger med representanter från PSG:s ungdomsakademi känns extra kul och givande, speciellt eftersom det är möjligt tack vare vårt nya sponsoravtal med PSG”, säger Ola Larsson.

 

 

Senaste nytt

Är papper eller plast bäst för e-handeln?

Papper eller plast i förpackningarna är med stor sannolikhet ett huvudbry för många e-handlare, och det finns inte mycket fakta att gå på om man vill veta. Förpackningslogistik på Lunds universitet fick en fråga från en e-handlare om de kunde reda ut vad som gäller. Nu är projektet klart.
rullburarx
Är papper eller plast bäst för e-handeln?

Pronova Packaging Systems firar femtio år!

Nu i sommar firas det hos Pronova Packaging Systems i Halmstad. Anledningen är företagets femtioårsjubileum. Pronova utvecklade ett unikt påspackningssystem som för många är kända under namnet Joker, ett system som i högsta grad lever kvar ännu. Firandet sker med personal och samarbetspartners.
Påsarx
Pronova Packaging Systems firar femtio år!

Insteg är nästa steg för Kongsberg

Kongsberg PCS, som kanske är mest kända för sina stora skärbord, lanserar två mindre instegsmodeller. Den nya Entro-serien är utvecklad för skyltmakare och förpackningskonverterare som vill kunna producera små serier av förpackningar, skyltar och grafiska applikationer.
Kongsberg_20v_Shadow-scaled-1-1536x727x
Insteg är nästa steg för Kongsberg

Prishöjningar på testliner och kartong men nedgång för LDPE

Nu är nya siffror för wellpapp, polyeten och kartong publicerade på PackIndx. Under de tre senaste månaderna noteras en prisuppgång på testliner och kartong men en fallande trend för LDPE. Producenter av returkartong ser tillbaka på maj månad som den värsta på flera år.
Packindx-Packnews-900x600-20250516
Prishöjningar på testliner och kartong men nedgång för LDPE

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx
Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx
Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx
Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX
Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback