Vi arrangerar intressant seminarium om EMV!

PUBLICERAD: 4 oktober 2018
UPPDATERAD: 25 januari

Egna märkesvaror blir allt vanligare inom såväl livsmedel som andra produkter.|Moderator på seminariet blir Lennart Wikström, Senior Editor på Svenska Livsmedel.

Den 28 november arrangerar nord emballage/packnews.se tillsammans med Svenska Livsmedel/livsmedelsnyheter.se ett intressant seminarium i Göteborg om EMV (egna märkesvaror)!
Ett antal ledande aktörer inom EMV – alla experter inom sitt område –kommer att dela med sig av sina tankar, idéer och framtidsvisioner. Missa inte detta tillfälle till erfarenhetsutbyte och nätverkande!

Egna varumärken finns överallt och i alla kategorier, från livsmedel till mer exklusiva modevaror och elektronik. Frågor som kommer att behandlas på seminariet är till exempel hur framtiden ser ut på en marknad där nya handelskanaler och konsumtionsmönster gör att varumärkeslojaliteten blir allt svagare. Var finns uppsidan och förutsättningarna för lönsamhet?

Moderator på seminariet blir Lennart Wikström, Senior Editor på Svenska Livsmedel och bland bekräftade talare/experter kan nämnas Koen de Jong från Amsterdam, som är delägare i globala konsultföretaget IPLC (International Private Label Consult), Anna Ekström, som är analytiker på internationella analysföretaget Nielsen, Åsa Wickholm, som är EMV-chef på Coop, Jörgen Kamph, ansvarig för Sales & Commercial hos Trensums Food AB och Johan Falkmarken, som är Packaging Development Consultant på ÅF.

Platsen för seminariet blir hos Visutech Digital AB i Mölndal och seminariet pågår mellan kl. 10.00 och 16.00 den 28 november, med registrering kl 09.30

Mer info och anmälan HÄR!

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432

Walki fortsätter investera i Centraleuropa

Walki har genomfört en investering på över 6 MEUR i en toppmodern produktionslinje vid sin fabrik i Steinfurt. Linjen är nu redo att börja producera åt kunder som går över till fiberbaserade material.
Walki

EFI tänker utanför boxen – lanserar unikt system för tryck på wellpappförpackningar

På Drupa presenterade EFI en lösning tillsammans med Packsize för personaliserat fullfärgstryck på wellpappförpackningar.
EFI-3-1536x1024