– Vi är så glada och stolta över att vi kammade hem segern i Sveriges mest prestigefyllda tävling inom digital PR och kommunikation! Vi talar så klart om ”Årets Nyhetsrum 2015” som årligen arrangeras av Mynewsdesk, där vi var bäst i kategorin ”Industri & Energi”. Priset delas ut till dem som bäst nyttjat sina nyhetsrum och i flera olika kategorier har hundratals företag och organisationer tävlat om priset, berättar Caroline Dahl på Nordvalls.
Så här löd motiveringen:”Genom att arbeta med relevant innehåll och hålla en bra publiceringsfrekvens behåller vinnaren verkligen sin publiks uppmärksamhet. Använder olika delar av nyhetsrummet och har ett snyggt bildtänk!”
Trots tågkaos lyckades Nordvalls marknadskoordinator Caroline Dahl ta sig till Stockholm för att ta emot det ärorika priset.
– Det känns fantastiskt kul att få den här utmärkelsen. Det senaste året har vi jobbat hårdare än någonsin med Mynewsdesk och vår digitala kommunikation och det här är ett bevis på att vi är på rätt väg. Nu ska vi bli ännu bättre!, säger Caroline Dahl.