Den 16 – 17 oktober arrangerades mässan Pack & Emballage på Kistamässan i Stockholm och vilka fantastiska mässdagar det blev! Nytt besökarrekord med 5 236 besökare som registrerat sig direkt till mässan, en ökning med hela 40 % jämfört med senaste gången 2011, och nytt utställarrekord med utsåld hall och 30 % fler utställare än någonsin tidigare!
Pack & Emballage arrangerades i år för första gången på Kistamässan – en flytt som både besökare och utställare var mycket nöjda med! Bemötandet på Kistamässan och alla kringtjänster fungerade utmärkt och besökarna hade inga svårigheter att hitta till mässan. Redan kl. 10.00 på onsdag morgon var det proppfullt i gångarna och det var ett härligt surr! Förväntansfulla besökare trängdes i de närmare 250 utställarnas montrar för att titta på nyheter, få inspiration och knyta nya samarbetspartners till sig.
Under de båda mässdagarna pågick ett intensivt program med tävlingar, seminarier, paneldebatter, etc. och mässans totalt tre scener var enormt välbesökta. Här samsades internationellt erkända talare med kända svenska representanter för varumärken. Mest folk drog Per Holknekt som pratade om förpackningens betydelse för att nå ut med ett varumärke och hur man tvingas bli kreativ i sin marknadsföring när man har knappa resurser. Även Rowland Heming, förpackningsspecialist från Belgien med kunder som Coca-Cola och Procter & Gamble och Peter Neumeister, creative director och grundare av Neumeister Strategic Branding & Design Consultancy drog stor publik.