Ledningen för globala förpacknings- och designtävlingen Pentawards meddelar att finska etikettkoncernen UPM Raflatac har gått in som sponsor till tävlingen.
Pentawards skriver i en pressrelease att Raflatacs inträde som en av de stora sponsorerna till tävlingen är en stor ”kupp” för Pentawards och att den finska etikettmaterialproducenten nu ansluter sig till företag som Esko, Sleever och 3D-designbyrån IC3D. m fl..
”Raflatacs sponsorskap är inte bara början på ett partnerskap mellan två ambitiösa verksamheter utan det visar också på Pentawards storhet och goda rykte”, säger Adam Ryan, projektansvarig hos Pentawards.
I UPM Raflatacs sponsoravtal ingår bland annat att företaget ska presentera pristagarna i kategorin ”Drycker” i samband med den stora galaceremonin, som Pentawards arrangerar på Guggenheim Museum i New York den 6 september i år.
Raflatac kommer också att vara värd för en paneldiskussion, vid en kommande Pentawards-konferens i Madrid, och kommer att stödja Pentawards globala turné, där tävlingens vinnande bidrag visas upp.
”Vi är glada över att arbeta tillsammans med Pentawards. Vårt globala partnerskap är ett bevis på Raflatacs åtagande att utveckla etikettlösningar, som är av värde för hela förpackningskedjan. Vi har samma mål som Pentawards – att premiera bra design”, säger Lee Walker, som är globalt ansvarig för affärsområdet Wine & Spirit Labeling hos UPM Raflatac.