UPM Raflatac medarrangör till virtuell vin- och spritmässa

PUBLICERAD: 27 maj 2020
UPPDATERAD: 25 januari

Finska etikettmaterialproducenten UPM Raflatac är en av arrangörerna bakom den virtuella mässan om vin- och spritförpackningar.

Finska etikettföretaget UPM Raflatac och designbyrån YG Branding and Design Experts kommer att arrangera en stor global och virtuell mässa kring vin- och spritförpackningar. Mässan, som fått namnet ”Wine & Spirits Virtual Fair 2020”, äger rum på nätet den 9 och 10 juni i år.

Mässan, som är organiserad i samarbete med mer än ett dussin andra partners från hela världen, täcker de flesta områden inom värdekedjan för vin- och spritförpackningar.

Förutom att erbjuda en virtuell utställning kommer mässan att erbjuda paneldiskussioner och webbseminarier, där man behandlar de senaste trenderna och nyheterna inom branschen. Enligt arrangörerna blir mässan också ett utmärkt tillfälle för ”nätverkande” mellan kunder, leverantörer och kolleger inom hela branschen och över hela världen.

”Världen håller på att förändras på ett sätt, som vi ännu inte kan greppa. Men vi är säkra på att den virtuella världen kommer att bli en naturlig metod för kontakt mellan kunder och leverantörer. Tillsammans med våra partners bygger vi nu en virtuell plattform, som levererar levande upplevelser, värdefullt innehåll och nya kontakter till industrimedlemmar runt om i världen. I dessa webbseminarier kommer vi att täcka aktuella teman som hållbarhet, förpackningsinnovation och utbildning, samt design och trender”, säger Stefano Pistoni, UPM Raflatacs chef för global affärsutveckling inom vin och sprit.

Mässan är öppen för alla intresserade av vin- och spritindustrin. Deltagarna kommer att ha möjlighet att besöka intressanta virtuella montrar med presentationer av några av de mest prestigefyllda leverantörerna i den globala vin- och spritindustrin. Dessutom kommer besökare att ha tillgång till flera livesända webbinarier och paneldiskussioner.

”Detta evenemang, som organiseras av UPM Raflatac och YG Branding & Design Experts, är ett bra exempel på vad världen behöver, när denna viruskris är över – nämligen samarbete och samskapande för att gå vidare”, säger Sebastian Yáñez, direktör, YG Branding & Design Experts.

Registrering krävs för att få ”biljett” och tillträde till den virtuella mässan.
Registrering kan göras HÄR.

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Stora Enso vill bygga vindpark norr om Gävle

Stora Enso har påbörjat tillståndsprocessen för en vindpark i Gävle kommun och har under hösten genomfört myndighetssamråd med Gävle kommun och Länsstyrelsen Gävleborg.
vindkraftx

Tack och farväl till Metsä Boards Tako bruk?

Det är lätt att tro att alla kartongbruk går som tåget, med tanke på att det finns en trend att omvandla alla plastförpackningar till pappersförpackningar. Så är inte fallet tydligen. Metsä Board meddelar nu att man planerar att stänga Tako, bruket som ligger mitt i Tammerfors, på grund av långvarig, dålig lönsamhet.
Tako mill

Ny förpackningsdesign för Ridderheims

Samtliga av Ridderheims produkter har fått ett nytt utseende som tagits fram av byrån Identity Works. I den nya designen har fokus legat på att förtydliga sortimentet för kunden genom bland annat färgkodning av produkterna. ”Fokus landade på att skapa en design som är högljudd och generös, med mycket färg, rörelse och med en skvätt av humor i tonaliteten”, säger Niklas Dahl på Identity Works till Cap&Design.
top

Panten på dryckesförpackningar höjs 2025

Under andra halvan av år 2025 höjs pantbeloppet på dryckesförpackningar av PET och aluminiun meddelar Returpack. Det blir en rejäl höjning, från en till två kronor på aluminiumburk och liten PET-flaska, och från två till tre kronor på stora PET-flaskor. Målet med panthöjningen är att stimulera till att panta ännu mera.
Vid frågor om bilden, mejla: erika.weiland@apeloga.se