UPM Raflatac medarrangör till virtuell vin- och spritmässa

PUBLICERAD: 27 maj 2020
UPPDATERAD: 25 januari

Finska etikettmaterialproducenten UPM Raflatac är en av arrangörerna bakom den virtuella mässan om vin- och spritförpackningar.

Finska etikettföretaget UPM Raflatac och designbyrån YG Branding and Design Experts kommer att arrangera en stor global och virtuell mässa kring vin- och spritförpackningar. Mässan, som fått namnet ”Wine & Spirits Virtual Fair 2020”, äger rum på nätet den 9 och 10 juni i år.

Mässan, som är organiserad i samarbete med mer än ett dussin andra partners från hela världen, täcker de flesta områden inom värdekedjan för vin- och spritförpackningar.

Förutom att erbjuda en virtuell utställning kommer mässan att erbjuda paneldiskussioner och webbseminarier, där man behandlar de senaste trenderna och nyheterna inom branschen. Enligt arrangörerna blir mässan också ett utmärkt tillfälle för ”nätverkande” mellan kunder, leverantörer och kolleger inom hela branschen och över hela världen.

”Världen håller på att förändras på ett sätt, som vi ännu inte kan greppa. Men vi är säkra på att den virtuella världen kommer att bli en naturlig metod för kontakt mellan kunder och leverantörer. Tillsammans med våra partners bygger vi nu en virtuell plattform, som levererar levande upplevelser, värdefullt innehåll och nya kontakter till industrimedlemmar runt om i världen. I dessa webbseminarier kommer vi att täcka aktuella teman som hållbarhet, förpackningsinnovation och utbildning, samt design och trender”, säger Stefano Pistoni, UPM Raflatacs chef för global affärsutveckling inom vin och sprit.

Mässan är öppen för alla intresserade av vin- och spritindustrin. Deltagarna kommer att ha möjlighet att besöka intressanta virtuella montrar med presentationer av några av de mest prestigefyllda leverantörerna i den globala vin- och spritindustrin. Dessutom kommer besökare att ha tillgång till flera livesända webbinarier och paneldiskussioner.

”Detta evenemang, som organiseras av UPM Raflatac och YG Branding & Design Experts, är ett bra exempel på vad världen behöver, när denna viruskris är över – nämligen samarbete och samskapande för att gå vidare”, säger Sebastian Yáñez, direktör, YG Branding & Design Experts.

Registrering krävs för att få ”biljett” och tillträde till den virtuella mässan.
Registrering kan göras HÄR.

Senaste nytt

Ketchupförpackning som "exploderar"

Det holländska designföretaget Akarton har tagit fram en kampanjförpackning till det likaledes holländska företaget Hela och deras Hela Tomaten Ketchup. Lösningen visar hur innovativ design och funktionalitet kan mötas. Med en sfärisk design som öppnas som öppnas på ett sätt som ser ut att den exploderat sätter denna förpackning en ny standard inom livsmedelsindustrin säger företaget. Hela fokuserar på nu på konsumentmarknadsföring genom influencers.
Akarton_VM3_25_opening.1x

Smarta nya funktioner minskar manuellt prepressjobb

Adobe integrerar så kallad prepressintelligens i sjätte generationen av ripprogrammet Adobe PDF Print Engine 7. Det gör det lättare att utnyttja den fulla potentialen i tryckpressar med utökat färgspektra. Prepressavdelningarna kommer också slippa öppna och konvertera orginalfiler från Photoshop/Illustrator till PDF manuellt.
Adobe 1

Danskt företag blir ägare till Karl Hedin Emballage

Ägarna till AB Karl Hedin Emballage och Dansk Træemballage A/S (DTE) har tecknat ett avtal som innebär att DTE förvärvar 100 procent av aktierna i AB Karl Hedin Emballage med dotterbolag. Tillträdet sker den 9 maj 2025.
Hedin

Möjlig brist på råvara till sträckfilm enligt PackIndx

Turbulensen kring Donald Trumps tullar ser ut att påverka råvarutillgång på vissa material och då främst C4 (Butene) som bland annat används för tillverkning av sträckfilm av standardkvalitet.
triofilm

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX