Trioworld etablerar starkt fotfäste i Nordamerika via köp av Malpack

PUBLICERAD: 2 januari 2023
UPPDATERAD: 27 januari

Malpack tillverkar och säljer sträckfilm för lastsäkring. Bild: Trioworld.

Trioworld Group har tecknat avtal om att förvärva det kanadensiska Malpack Ltd samt det USA-baserade Malpack Corporation. Malpack utvecklar och säljer högkvalitativ sträckfilm för lastsäkring och stödjer kunder inom distribution, dryck, livsmedel, konsumentvaror, e-handel och andra industriapplikationer.

Som en av Nordamerikas ledande aktörer inom högkvalitativ sträckfilm, har Malpack haft en stark tillväxt under de senaste åren. Förtaget har kunder över hela USA och Kanada. Bolaget är välinvesterat och ledningen har en tydlig målsättning att stärka Malpacks erbjudande av cirkulära lösningar, vilket ligger i linje med Trioworlds ambition att vara ledande inom cirkulära lösningar för lastsäkerhet och transportförpackningar.

”Vi är mycket glada att öppna ett nytt kapitel i Malpacks tillväxtresa. Vi ser Trioworld som en unikt positionerad partner som kommer att bidra till att påskynda planerna att ta vår nordamerikanska verksamhet till nästa nivå.” säger Ricardo Cardoso, som efter uppköpet blir Malpacks VD, tillika Trioworld North America Division President.

“Malpack och Trioworld delar målsättningen att minska koldioxidutsläppen i branschen genom att utveckla och erbjuda cirkulära lösningar. Möjligheten att dela våra omfattande erfarenheter, innovationer och bästa praxis med varandra kommer att skapa enormt värde för våra kunder och påskynda produktutveckling och hållbarhetsdrivna initiativ.” fortsätter Ricardo Cardoso.

”Med våra gemensamma krafter har vi nu etablerat ett starkt fotfäste på den kanadensiska och amerikanska marknaden och kommer att fortsätta att ambitiöst utveckla vårt gemensamma erbjudande med fokus på hållbara högkvalitativa lösningar för lastsäkerhet, men att även på medellång sikt inom andra produktkategorier från Trioworlds omfattande produktportfölj”, säger Andreas Malmberg, koncernchef för Trioworld Group.

 

Läs vidare

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Tingstad Group köper Converflex i Örnsköldsvik

Tingstad Group fortsätter växa via uppköp. Nyss var det OptiPack i Sunne, nu har man köpt Converflex i Örnsköldsvik.
Paul-Jigbergx

Senaste nytt

Oroliga tider skrämmer inte FrontPac

FrontPac räds inte de svåra tiderna. Ett bra bevis är investeringen i en ny offsetpress från KBA.
Jesper och Martin

Grönt ljus för att göra gröna salladsskålar ännu grönare

Picadeli känner att deras salladskoncept blir ännu grönare via appen Bower. Nu finns möjlighet att panta 20 miljoner skålar årligen.
bower_phone

Packnews i ny kostym efter samgående med AGI Media

Packnews har bytt kostym efter mer än 15 år som nyhetsförmedlare till förpackningsindustrins värdekedja. Nu blir vi ännu bättre!
Kostym

Plastpåseskatten blev en kul sak men är på allvar

När TV-programmet Svenska Nyheter hade nypremiär häromdagen fick den märkliga plastpåseskatten mycket utrymme.
messiah