Trioworld Group har tecknat avtal om att förvärva det kanadensiska Malpack Ltd samt det USA-baserade Malpack Corporation. Malpack utvecklar och säljer högkvalitativ sträckfilm för lastsäkring och stödjer kunder inom distribution, dryck, livsmedel, konsumentvaror, e-handel och andra industriapplikationer.
Som en av Nordamerikas ledande aktörer inom högkvalitativ sträckfilm, har Malpack haft en stark tillväxt under de senaste åren. Förtaget har kunder över hela USA och Kanada. Bolaget är välinvesterat och ledningen har en tydlig målsättning att stärka Malpacks erbjudande av cirkulära lösningar, vilket ligger i linje med Trioworlds ambition att vara ledande inom cirkulära lösningar för lastsäkerhet och transportförpackningar.
”Vi är mycket glada att öppna ett nytt kapitel i Malpacks tillväxtresa. Vi ser Trioworld som en unikt positionerad partner som kommer att bidra till att påskynda planerna att ta vår nordamerikanska verksamhet till nästa nivå.” säger Ricardo Cardoso, som efter uppköpet blir Malpacks VD, tillika Trioworld North America Division President.
”Malpack och Trioworld delar målsättningen att minska koldioxidutsläppen i branschen genom att utveckla och erbjuda cirkulära lösningar. Möjligheten att dela våra omfattande erfarenheter, innovationer och bästa praxis med varandra kommer att skapa enormt värde för våra kunder och påskynda produktutveckling och hållbarhetsdrivna initiativ.” fortsätter Ricardo Cardoso.
”Med våra gemensamma krafter har vi nu etablerat ett starkt fotfäste på den kanadensiska och amerikanska marknaden och kommer att fortsätta att ambitiöst utveckla vårt gemensamma erbjudande med fokus på hållbara högkvalitativa lösningar för lastsäkerhet, men att även på medellång sikt inom andra produktkategorier från Trioworlds omfattande produktportfölj”, säger Andreas Malmberg, koncernchef för Trioworld Group.