Tips inför Alla Hjärtans Dag: En hink chokladmousse...

PUBLICERAD: 12 februari 2019
UPPDATERAD: 25 januari

Franska Michel & Augustin lanserar chokladmousse i 600 milliliters plasthinkar till Alla Hjärtans Dag!

14 februari är som bekant Alla Hjärtans Dag och en annorlunda gåva till kärestan kan kanske vara lite läcker chokladmousse, förpackad i en plasthink från danska RPC Superfos

Bakom den annorlunda ”Valentin”-gåvan står franska företaget Michel & Augustin, specialister på desserter, som är kända för lekfulla och humoristiska reklamkampanjer och förpackningslösningar.

Inför Alla Hjärtans Dag fick Michel & Augustin inspiration att lansera chokladmousse förpackad i plasthinkar och för ändamålet valde man RPC Superfos praktiska UniPak-hink, som dekorerades med speciella ”Valentin”-budskap.

”Det är viktigt för oss att våra förpackningar har rätt visuellt uttryck, och vi är väldigt nöjda med det färdiga resultatet. Inte minst uppskattar vi trycktekniken på förpackningarna från RPC Superfos som får fram färgerna ännu bättre än tidigare”, säger Dorothée de Cabissole, Michel & Augustins marknadschef.

Mindre portionsbägare är den vanligaste förpackningslösningen för chokladmousse och andra färdiglagade desserter i Frankrike, men genom att välja en stor 600 milliliters plasthink med handtag skiljer Michel & Augustin verkligen ut sig från konkurrenterna.

Samarbetet mellan Michel & Augustin och RPC Superfos har pågått sedan 2012 och enligt Dorothée de Cabissole är det en affärsrelation som ständigt blir bättre.

”Våra förpackningslösningar är en väsentlig del av vår image och vår marknadsföring och då är det positivt för oss att samarbeta med RPC Superfos”, säger hon.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Diageo testar pappersflaska tillverkad av PulPac på festival i Barcelona

I samarbete med PA Consulting, som är en del av Bottle Collective med PA och svenska PulPac, testar Diageo en Dry Molded Fiber-flaska som till nittio procent består av papper, med en tunn plastliner och en folieförsegling.
Diageo-to-trial-paper-Baileys-bottles

Packnews fyller 90 år - vi ser tillbaka på 1965

Packnews fyller 90 år i år. Vi gör lite nedslag i olika år och kan ibland konstatera att inte så mycket verkar ha hänt i branschen inom vissa områden.
Påsex

Återanvändbara biobaserade muggar från Sulapac hos Burger King

Restel, ett finskt restaurang- och cateringföretag, startar en pilot med återanvändbara dryckesmuggar gjorda av biobaserat och återvinningsbart Sulapacmaterial i utvalda restauranger, inklusive två Burger King restauranger.
Sulapac-spring-24-12327-Edit-6924x4616-ORIGINAL-Jenni-Kohox

Stolta som tuppar och hoppas vinna Packnorth Award 2024

Finska Oy Orapac AB sällar sig till raden av företag som vill vinna Packnorth Award 2024. Greenbox, är i grunden en enkel konstruktion, en låda med lock, men den är baserad helt på återvunnet fibermaterial och har isoleringsegenskaper mot både värme och kyla som man säger överträffar en EPS-förpackning.
{"capture_mode":"AutoModule","faces":[]}