Tigers vattenflaska ”Hej haj” vinner iF Design Award

PUBLICERAD: 9 mars 2016
UPPDATERAD: 25 januari

”Hej haj” – Tigers designbelönade vattenflaska.

Danska detaljhandelskedjan Tigers vattenflaska ”Hej haj” har tilldelats pris i prestigefyllda designtävlingen iF Design Award 2016. Priset delades ut vid en ceremoni i München.
De senaste åren har Tigers designteam utvecklat och designat flera av kedjans egna produkter, vilka säljs i de nästan 600 butiker, fördelade på 28 länder, som ingår i Tiger-kedjan.

Igenom åren har Tiger sålt hundratusentals med flaskor med källvatten av andra märken, men i fjol sommar beslöt man att lansera ett eget källvatten och därför designade man en helt egen vattenflaska.

Resultatet blev den uppmärksammade plastflaskan ”Hej haj”, som är försedd med ett genomskinligt ”fönster” i etiketten, genom vilket konsumenten kan se in i vattnet i flaskan. Och på andra sidan etiketten är en bild av en haj, som till synes simmar omkring i vattnet..!

”Vi ville göra en vattenflaska, som inte var något annat än just det – en flaska med vatten. Och hajen, som ´simmar´ där inne är en kul effekt, som får många att dra på smilbanden!”, säger designern Marlene Frølund.

 

 

Läs vidare

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Tingstad Group köper Converflex i Örnsköldsvik

Tingstad Group fortsätter växa via uppköp. Nyss var det OptiPack i Sunne, nu har man köpt Converflex i Örnsköldsvik.
Paul-Jigbergx

Senaste nytt

Oroliga tider skrämmer inte FrontPac

FrontPac räds inte de svåra tiderna. Ett bra bevis är investeringen i en ny offsetpress från KBA.
Jesper och Martin

Grönt ljus för att göra gröna salladsskålar ännu grönare

Picadeli känner att deras salladskoncept blir ännu grönare via appen Bower. Nu finns möjlighet att panta 20 miljoner skålar årligen.
bower_phone

Packnews i ny kostym efter samgående med AGI Media

Packnews har bytt kostym efter mer än 15 år som nyhetsförmedlare till förpackningsindustrins värdekedja. Nu blir vi ännu bättre!
Kostym

Plastpåseskatten blev en kul sak men är på allvar

När TV-programmet Svenska Nyheter hade nypremiär häromdagen fick den märkliga plastpåseskatten mycket utrymme.
messiah