The Silent Salesman: Absolut, Mintel och Marks & Spencer på talarlistan!

PUBLICERAD: 25 april 2017
UPPDATERAD: 25 januari

Ett urval produkter som ingår i utbudet från Absolut Company och huvudägaren Pernod Ricard.|Brittiska trendinstitutet Mintel ger en översikt över aktuella globala förpackningstrender.

30 maj arrangerar tidningen nord emballage ett seminarium i Stockholm, som handlar om hur varumärkesägare kan få förpackningen att på allvar ta rollen som säljare på butikshyllan. Nya på talarlistan är det globalt välkända trendinstitutet Mintel samt minst lika välkända Absolut Company.

Att förpackningen spelat en viktig roll för byggandet av Absoluts varumärke är ju väl känt och ställt utom allt tvivel. Saskia Neuman, som är ansvarig för tävlingen Absolut Award, kommer att berätta på seminariet hur The Absolute Company arbetar med sitt varumärkesbyggande.

Mintel, som har basen i England, kommer att finnas på plats och inleda dagen med en översikt över de globala trender man spårat och som just nu påverkar förpackningar. Man kommer att ta upp ämnen som “The Union of Package Structure and Branding”, “The Face & Role of Packaging On-line”, “Packaging Gets Smart, Active, and Intelligent”, “The Experience of Packaging” och “Extend My Brand” – idel områden, som är viktiga att ha med sig, när man ser på sina förpackningar nu och i den nära framtiden.

Vi kommer också att få lyssna till Sofia Erixson från Orkla Foods, som vid sidan av sitt jobb som förpackningsdesigner även driver en blogg på temat förpackningar.

Sedan tidigare finns även Kevin Vyse från Marks & Spencer, Michael Meier från Schindler Partner, Sandra Planeta Sonnerup från Planeta Design, Magnus Iversen från Göteborgstryckeriet och Erik Elvingsson Hedén från SB Insight på programmet. 

Mer info finns på www.packseminars.com där du också anmäler dig.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Filip Poon och Aroma Godisfabrik lyfter fram klassiska geléhjärtan

Det klassiska röda geléhjärtat har varit en självklar favorit i svenska hem i generationer. Lagom till Alla hjärtans dag inleder Aroma Godisfabrik ett spännande samarbete med den populära matprofilen Filip Poon för att ge det ikoniska hjärtat en ny dimension.
Hjärta

Gott & Blandat With love på Alla Hjärtans Dag

Lagom till Alla hjärtans dag kommer Malaco Gott & Blandat With love, en mix av smakrika godisbitar i gåvoförpackning.
Malaco

Trumps ståltullar kan ge fler PET-flaskor

Donald Trumps handelstullar, som bland annat innebär 25 procent på stål och aluminium, kan komma att innebära att fler PET-flaskor kommer att produceras. Det skriver tidningen Expressen som i sin tur refererar till Washington Post.
coca hår

Produktionsökningen år 2024 av papper och kartong väntas inte bestå

Produktionen av papper och kartong i Sverige ökade med 7,7 procent under 2024. Utvecklingen drivs av en kraftig tillväxt för båda förpacknings- och grafiskt papper som vände efter ett svagt 2023.
Rundtur och visning av Billerud Korsnäs nya maskin KM7 på Gruvön.