Tetra Pak lanserar två nya on-the-go förpackningar

PUBLICERAD: 4 april 2017
UPPDATERAD: 25 januari

För on-the-go-marknaden lanserar Tetra Pak två nya förpackningar i vätskekartong|med volymerna 20 respektive 25 centiliter.|De nya Tetra Pak-förpackningarna: Tetra Prisma Aseptic 200 (t.v.) och 250 Edge med DreamCap 26.
|”Våra två nya förpackningar ska hjälpa kunderna att utnyttja den enorma potentialen på on-the-go marknaden”

Tetra Pak lanserar två nya förpackningar avsedda för den växande marknaden av on-the-go-produkter som mjölkdrinkar, yoghurt och energidrycker.
Förpackningarna, som bygger på framgången för förpackningen Tetra Prisma® Aseptic 330 ml med DreamCap™-förslutning, har beteckningarna Tetra Prisma® Aseptic 200 och 250 Edge med DreamCap™ 26 och är på volymerna 200 respektive 250 milliliter.

Tetra Pak skriver att mer än 40 procent av världens konsumenter småäter eller –dricker ”on-the-go”-produkter minst en gång i veckan. Favoriterna är oftast olika mjölkdrinkar, drickyoghurt eller energidrycker. För många är förpackningar med volymer på 33 centiliter eller mer för stora och därför finnas det ett stort sug och en stor marknadspotential för förpackningar i mindre volymer.

Den globala efterfrågan på dryckesförpackningar under 25 centiliter väntas öka med 10 procent och nå 72 miljarder liter år 2019, enligt Tetra Paks egna beräkningar.

”Våra kunder behöver förpackningslösningar, som kan hjälpa dem att tillvarata marknadens möjligheter och maximera tillväxt. Våra två nya förpackningar, som nu ansluter sig till den mycket framgångsrika Tetra Prisma Aseptic 330 ml DreamCap, är vårt senaste svaret för att hjälpa kunderna att utnyttja den enorma potentialen på on-the-go marknaden”, säger Charles Brand, chef för Product Management & Commercial Operations inom Tetra Pak.

Tetra Pak hoppas nu att de två nya förpackningarna Tetra Prisma Aseptic 200 och 250 Edge med DreamCap 26 ska upprepa framgången hos den flerfaldigt prisbelönta Tetra Prisma Aseptic 330 ml DreamCap, vilken sedan starten används som portionsförpackning av mer än 100 av bolagets kunder och för mer än 340 olika varumärken.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432