Swappa för en ny förpackningslösning

PUBLICERAD: 2 juni 2021
UPPDATERAD: 25 januari

Fiberbaserade förpackningar hittar hela tiden nya områden.

SWAPP med ett extra P för papper är en förpackningslösning från BillerudKorsnäs med en rad olika fiberbaserade material. Lösningen möjliggör övergången från plast till papper och hjälper varumärkesägaren att hitta nya förpackningar.

SWAPP är en smidig och sömlös samarbetsprocess där BillerudKorsnäs tar ansvar för varumärkesägares och återförsäljares resor mot pappersförpackningslösningar.

”FMCG-förpackningsmarknaden befinner sig i en omvandlingsfas – enorma förändringar måste ske om varumärkesägare och återförsäljare ska uppfylla direktiv och uppfylla företagens åtaganden 2025. Med SWAPP-erbjudandet ger BillerudKorsnäs hållbara pappersalternativ som en lösning på företagens största utmaningar: minskad användning av plast, minskat koldioxidutsläpp och ökad återvinningsgrad”, säger Patrik Bosander, Director Packaging Solutions på BillerudKorsnäs.

BillerudKorsnäs ansvar för hela processen från A till Ö. Inom ett projekt övervakar bolaget samtliga nödvändiga steg. Man tillhandahåller materiell expertis, industriell erfarenhet, ett nätverk av konverterare och designers och hjälper kunden att förbereda sig för en fullskalig industriell förpackningsproduktion.

”SWAPP handlar om att fokusera på behov och marknadskrav hos varumärkesägare och återförsäljare när de skiftar till papperslösningar. Våra ledare för varumärkesägare och projektgrupper samarbetar med nyckelfunktionerna inom varumärkesägarens organisation — förpackningsutveckling, varumärkeshantering, produktion – för att leverera papperslösningar som är ”on brand” och lämpar sig för sin egen produktionsskalning. Vi står för alla moment i leveranskedjan: från varumärkets produktionshall och anpassning av fyllningsmaskiner, till konvertering och vägledning till skickliga partners och i slutändan till våra egna pappersbruk och innovationsteam”, säger Kristopher Fain, Director Solutions Sales, BillerudKorsnäs.

 

Läs vidare

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Tingstad Group köper Converflex i Örnsköldsvik

Tingstad Group fortsätter växa via uppköp. Nyss var det OptiPack i Sunne, nu har man köpt Converflex i Örnsköldsvik.
Paul-Jigbergx

Senaste nytt

Oroliga tider skrämmer inte FrontPac

FrontPac räds inte de svåra tiderna. Ett bra bevis är investeringen i en ny offsetpress från KBA.
Jesper och Martin

Grönt ljus för att göra gröna salladsskålar ännu grönare

Picadeli känner att deras salladskoncept blir ännu grönare via appen Bower. Nu finns möjlighet att panta 20 miljoner skålar årligen.
bower_phone

Packnews i ny kostym efter samgående med AGI Media

Packnews har bytt kostym efter mer än 15 år som nyhetsförmedlare till förpackningsindustrins värdekedja. Nu blir vi ännu bättre!
Kostym

Plastpåseskatten blev en kul sak men är på allvar

När TV-programmet Svenska Nyheter hade nypremiär häromdagen fick den märkliga plastpåseskatten mycket utrymme.
messiah