Inför sommarens fotbolls-VM i Frankrike kommer sex damlandslagsspelare för första gången att pryda Coca-Colas flasketiketter i Sverige. Flaskorna med de exklusiva etiketterna finns i butik från maj till sensommaren och är en del av den satsning Coca-Cola gör tillsammans med Svenska Fotbollförbundet för att uppmärksamma sommarens fotbollsfest och synliggöra spelarna.
Spelarna, som kommer att frontas på flasketiketterna, är Kosovare Asllani, Magdalena Eriksson, Nilla Fischer, Sofia Jakobsson, Hedvig Lindahl och Caroline Seger.
”Fotboll förenar och få händelser skapar ett lika starkt engagemang som när ett landslag spelar fotbolls-VM. Som stolt sponsor av Svenska Fotbollförbundet är vi därför väldigt glada att ha några av världens bästa spelare på våra etiketter på miljontals flaskor”, säger Olivia Enquist, marknadsdirektör på Coca-Cola AB.
Coca-Cola är partner till Svenska Fotbollförbundet sedan 2017 och inför sommarens VM görs en stor satsning för att lyfta landslaget. Coca-Cola har också ett globalt långsiktigt samarbete med Fifa.
”Det är häftigt att jag och mina lagkamrater kommer att finnas på Coca-Colas flaskor. Det är viktigt att damfotbollsspelare får synlighet, eftersom det bidrar till ett ökat intresse inför sommarens VM och för damfotboll i stort”, säger Caroline Seger, lagkapten för svenska landslaget.
VM-etiketterna finns på flaskorna till Coca-Cola® Original Taste 500 ml och 1,5 liter samt Coca-Cola Zero® Sugar 500 ml och 1,5 liter.