Storslam för Smurfit Kappa – belönades med åtta World Star

PUBLICERAD: 28 januari 2020
UPPDATERAD: 25 januari

En multiförpackning för Litovel öl är en av de åtta World Star-belönade förpackningarna från Smurfit Kappa. (Bild Smurfit Kappa)|

Ledande förpackningskoncernen Smurfit Kappa tog något av en storslam i 2020 års World Star-tävling. Inte mindre än åtta av Smurfit Kappas förpackningslösningar belönades med den åtråvärda utmärkelsen.

”Vi är glada och stolta över att ha tilldelats dessa prestigefyllda utmärkelser”, säger Saverio Mayer, (Bild Smurfit Kappa)

”Vi är glada och stolta över att ha tilldelats dessa prestigefyllda utmärkelser. De visar på våra medarbetares talang och kreativitet. De välkomnar de mest komplexa utmaningar och nöjer sig inte förrän de har hittat den mest hållbara lösningen”, säger Saverio Mayer, VD för Smurfit Kappa Europa i en kommentar.

Följande Smurfit Kappa-förpackningar erhöll World Star-utmärkelser:

Rollor Packaging. En banbrytande och helt hållbar produkt som förhindrar att kläder blir skrynkliga under leveransen och som Smurfit Kappa har utvecklat tillsammans med sin samarbetspartner Rollor. Förpackningen, som är tillverkad av ett enda wellpappark, har mötts av stort intresse i modebranschen och är även UPS-godkänd.

eCommerce Pedal Pack. En e-handelsförpackning för cykelpedaler, som kan leveraras direkt i brevlådan.

Litovel multipack. En förhållandevis enkel men effektiv multiförpackning för öl, som ger betydande logistikbesparingar.

Chivas 3×50 cl. En smart ytterförpackning i wellpapp för en 50 cl flaska med Chivas Scotch whisky + en ytterlåda i wellpapp för tre flaskor. Förpackningslösningen minskar koldioxidavtrycket och kan ompaketeras med bibehållen ytterlåda.

Smart Edge-Protector. En skyddande wellpapplösning, tillverkad för den österrikiske spritproducenten Stroh, som ger ett starkt skydd för transportlådor och minskar såväl hanteringstid som koldioxidavtryck.

Touch Box. Ett förpacknings-set där delarna används antingen separat eller tillsammans beroende på vilka produkter som ska packas.

Skewed Insert. En inredningslösning till transportlåda med bildörrstätningar, som har ökat kapaciteten i lådan med 25 procent.

Easy-Rep. En displaylösning som kan monteras på några sekunder och som minskar både kostnader och materialåtgång samtidigt som den fångar kundernas uppmärksamhet ute i butik.

Prisutdelningen för World Star kommer att ske i samband med den stora förpackningsmässan interpack 2020 , som äger rum i tyska Düsseldorf 7 – 13 maj. Datum för World Star-ceremonin är den 8 maj.

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Metsä Boards falskartongmaskin är nu störst i Europa

Metsä Board, en del av Metsä Group, invigde sin uppgraderade falskartongmaskin i Husum, Sverige, den 11 april.
Ribbon has been cutx

kp lanserar livsmedelstråg av etthundra procent återvunnet material

Klöckner Pentaplast (kp) har lanserat de första livsmedelstrågen bestående av etthundra procent återvunnen PET (rPET) som uteslutande kommer från tråg.
KP trayx

HP kommer till Drupa med tre nyckelord

Nyckelorden för HP på Drupa är automation, integration och hållbarhet, ord som de kommer att ta itu med via tre teknologier.
drupa24_hpx

Yngre vuxna mer intresserade av hållbara förpackningslösningar

Enligt plastförpackningsjätten ALPLA:s ”2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey”, prioriterar yngre shoppare (18-34 år) hållbara förpackningar till den grad att de är villiga att spendera mer, resa längre och göra andra extra ansträngningar för att säkerställa att deras inköp inkluderar miljövänliga vänlig förpackning.
alplax