Stora Ensos webbplats har utsetts till bäst i sektorn ”Basic Resources” enligt den senaste årliga webbrankningsrapporten från den svenska digitala kommunikationsbyrån Comprend.
”Vi är mycket glada över resultaten från årets rankning”, säger Ulrika Lilja, kommunikationsdirektör på Stora Enso.

Den årliga rankningen av över 500 företagswebbplatser är den enda internationella rankningen, som bygger på intressenternas förväntningar och utgör en ledande måttstock för företagswebbplatser.
Stora Enso fick särskilt beröm för hur väl hållbarhetsinformationen motsvarade intressenternas förväntningar.
”Hållbarhet är ett av Stora Ensos starkaste kort och en rankningsfaktor som blir allt viktigare för alla intressenter, inklusive kapitalmarknader och jobbsökande”, säger Helena Wennergren, Head of Research på Comprend.
”Vår nya webbplats lanserades för lite mer än ett år sedan och vi har arbetat systematiskt med användardata och feedback för att säkerställa, att vi uppfyller våra intressenters förväntningar. Att vår hållbarhetsinformation återigen fick extra högt betyg, är ett bevis på att hållbarhet är kärnan i vår verksamhet och vi strävar efter att kommunicera detta på ett tydlig och transparent sätt”, säger Ulrika Lilja.