Stora Enso har utsetts till ”Branschvinnare 2018” i ”Sustainable Brand Index™ B2B”, som är Nordens största varumärkesundersökning om hållbarhet. I studien ingår över 100 ”business-to-business”-företag från mer än tio branscher i Sverige.
Stora Enso anses vara det mest hållbara B2B-varumärket i sin bransch, enligt beslutsfattare hos svenska företag. I Sustainable Brand Index™ B2B-studien analyseras hur svenska beslutsfattare ser på hållbarhet och hur Sveriges största B2B-varumärken uppfattas ur ett hållbarhetsperspektiv. Stora Enso hamnade på andraplats totalt bland alla B2B företag i undersökningen och tog hem titeln ”Branschvinnare 2018” i sin bransch.
”Som ett hållbarhetsdrivet företag är detta erkännande något vi värderar mycket högt. I vår verksamhet hjälper vi våra kunder att möta konsumenternas krav på hållbara produkter. Genom att ersätta fossilbaserade material med våra förnybara lösningar driver vi övergången från en fossil värld mot en framtid med bioekonomi”, säger Ulrika Lilja, kommunikationsdirektör, Stora Enso.
” Vi är glada över att arbetet med implementeringen av vår hållbarhetsstrategi uppmärksammas. För Stora Enso är det av högsta prioritet att säkerställa att våra förnybara lösningar också produceras på ett hållbart sätt, något som kräver kontinuerligt arbete på vägen mot en fossilfri framtid”, säger Stora Ensos hållbarhetschef Noel Morrin.