Stora Enso det mest hållbara B2B-varumärket i sin bransch

PUBLICERAD: 29 november 2018
UPPDATERAD: 25 januari

”Ett erkännande vi värderar mycket högt”, säger Ulrika Lilja. (Bild Stora Enso)|”Vi är glada att vår hållbarhetsstrategi uppmärksammas”, säger Noel Morrin. (Bild Stora Enso)

Stora Enso har utsetts till ”Branschvinnare 2018” i ”Sustainable Brand Index™ B2B”, som är Nordens största varumärkesundersökning om hållbarhet. I studien ingår över 100 ”business-to-business”-företag från mer än tio branscher i Sverige.

Stora Enso anses vara det mest hållbara B2B-varumärket i sin bransch, enligt beslutsfattare hos svenska företag. I Sustainable Brand Index™ B2B-studien analyseras hur svenska beslutsfattare ser på hållbarhet och hur Sveriges största B2B-varumärken uppfattas ur ett hållbarhetsperspektiv. Stora Enso hamnade på andraplats totalt bland alla B2B företag i undersökningen och tog hem titeln ”Branschvinnare 2018” i sin bransch.

”Som ett hållbarhetsdrivet företag är detta erkännande något vi värderar mycket högt. I vår verksamhet hjälper vi våra kunder att möta konsumenternas krav på hållbara produkter. Genom att ersätta fossilbaserade material med våra förnybara lösningar driver vi övergången från en fossil värld mot en framtid med bioekonomi”, säger Ulrika Lilja, kommunikationsdirektör, Stora Enso.

” Vi är glada över att arbetet med implementeringen av vår hållbarhetsstrategi uppmärksammas. För Stora Enso är det av högsta prioritet att säkerställa att våra förnybara lösningar också produceras på ett hållbart sätt, något som kräver kontinuerligt arbete på vägen mot en fossilfri framtid”, säger Stora Ensos hållbarhetschef Noel Morrin

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

AI ger Amazon effektivare förpackningar

Amazon har utvecklat ett artificiellt intelligens (AI)-system med namnet Package Decision Engine, som förändrar hur produkter paketeras och levereras över hela världen. Systemet minskar skadorna på transporterade produkter och förbrukningen av förpackningsmaterial.
amazonx

Bryggerinäringen visar signifikanta minskningar i klimatpåverkan från sina förpackningar

Svenska bryggerier fortsätter att minska sitt klimatavtryck i så gott som alla förpackningsslag. Det visar den senaste livscykelanalysen (LCA) av dryckesförpackning från branschorganisationen Sveriges Bryggerier.
framsida

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx