Stora Enso det mest hållbara B2B-varumärket i sin bransch

PUBLICERAD: 29 november 2018
UPPDATERAD: 25 januari

”Ett erkännande vi värderar mycket högt”, säger Ulrika Lilja. (Bild Stora Enso)|”Vi är glada att vår hållbarhetsstrategi uppmärksammas”, säger Noel Morrin. (Bild Stora Enso)

Stora Enso har utsetts till ”Branschvinnare 2018” i ”Sustainable Brand Index™ B2B”, som är Nordens största varumärkesundersökning om hållbarhet. I studien ingår över 100 ”business-to-business”-företag från mer än tio branscher i Sverige.

Stora Enso anses vara det mest hållbara B2B-varumärket i sin bransch, enligt beslutsfattare hos svenska företag. I Sustainable Brand Index™ B2B-studien analyseras hur svenska beslutsfattare ser på hållbarhet och hur Sveriges största B2B-varumärken uppfattas ur ett hållbarhetsperspektiv. Stora Enso hamnade på andraplats totalt bland alla B2B företag i undersökningen och tog hem titeln ”Branschvinnare 2018” i sin bransch.

”Som ett hållbarhetsdrivet företag är detta erkännande något vi värderar mycket högt. I vår verksamhet hjälper vi våra kunder att möta konsumenternas krav på hållbara produkter. Genom att ersätta fossilbaserade material med våra förnybara lösningar driver vi övergången från en fossil värld mot en framtid med bioekonomi”, säger Ulrika Lilja, kommunikationsdirektör, Stora Enso.

” Vi är glada över att arbetet med implementeringen av vår hållbarhetsstrategi uppmärksammas. För Stora Enso är det av högsta prioritet att säkerställa att våra förnybara lösningar också produceras på ett hållbart sätt, något som kräver kontinuerligt arbete på vägen mot en fossilfri framtid”, säger Stora Ensos hållbarhetschef Noel Morrin

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Filip Poon och Aroma Godisfabrik lyfter fram klassiska geléhjärtan

Det klassiska röda geléhjärtat har varit en självklar favorit i svenska hem i generationer. Lagom till Alla hjärtans dag inleder Aroma Godisfabrik ett spännande samarbete med den populära matprofilen Filip Poon för att ge det ikoniska hjärtat en ny dimension.
Hjärta

Gott & Blandat With love på Alla Hjärtans Dag

Lagom till Alla hjärtans dag kommer Malaco Gott & Blandat With love, en mix av smakrika godisbitar i gåvoförpackning.
Malaco

Trumps ståltullar kan ge fler PET-flaskor

Donald Trumps handelstullar, som bland annat innebär 25 procent på stål och aluminium, kan komma att innebära att fler PET-flaskor kommer att produceras. Det skriver tidningen Expressen som i sin tur refererar till Washington Post.
coca hår

Produktionsökningen år 2024 av papper och kartong väntas inte bestå

Produktionen av papper och kartong i Sverige ökade med 7,7 procent under 2024. Utvecklingen drivs av en kraftig tillväxt för båda förpacknings- och grafiskt papper som vände efter ett svagt 2023.
Rundtur och visning av Billerud Korsnäs nya maskin KM7 på Gruvön.