Specialutvecklad Pepsi med fem gånger mer ”bubbel!

PUBLICERAD: 13 augusti 2017
UPPDATERAD: 25 januari

Pepsi Strong 5.0 GV innehåller fem gånger så mycket ”kolsyrebubbel” som vanlig Pepsi och levereras i en förstärkt PET-flaska.

Globala dryckesproducenten PepsiCo har utvecklat en specialversion av coladrycken Pepsi. Drycken, som hittills endast lanserats i Japan, levereras i en specialutvecklad PET-flaska, som fått extra förstärkningar, för att klara det betydligt högre trycket inne i flaskan.

PepsiCos japanska Pepsi-variant har fått namnet Pepsi Strong 5.0 GV, där beteckningen 5.0 GV syftar på den fem gånger högre gasvolymen (Gas Volume) av kolsyra. Konventionell Pepsi cola har gasvolymen 1.0 GV i enliters flaskor, medan Pepsi Strong, som levereras i halvlitersflaskor alltså har fem gånger högre gastryck…

Pepsi Strong 5.0 GV finns i både konventionell variant som i sockerfri ZERO-variant.

Enligt en recension av denna superkolsyrade Pepsi är drycken något ”man inte saknar förrän man hör talas om den – och när man väl smakat den, inser man hur mycket man gått miste om”…

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432

EFI tänker utanför boxen – lanserar unikt system för tryck på wellpappförpackningar

På Drupa presenterade EFI en lösning tillsammans med Packsize för personaliserat fullfärgstryck på wellpappförpackningar.
EFI-3-1536x1024

Åtta45 förvärvar By Wind och GBGT Box

Tryckeriet By Wind och förpackningsföretaget GBGT Box blir en del av Åtta45. En expansion som ska utöka bolagets produktionskapacitet inom både tryck och förpackning.
Atta45-ver-2-1536x1024