Snöbollar i konservburkar gick åt som smör i solsken!

PUBLICERAD: 4 februari 2018
UPPDATERAD: 25 januari

Handkramade snöbollar i konservburkar – det kan väl bara hända i USA…?|De handkramade snöbollarna såldes förpackade i Milacrons transparanta plastkonservburk Klear Can – och varje burk var datummärkt för att garantera färskheten hos produkten…

Inför den nyligen spelade Super Bowl-finalen mellan Philadelphia Eagles och New England Patriots kom Minneapolis-baserade annonsbyrån space 150 på vad man tyckte var en lysande idé: man skulle sälja ”konserverade” snöbollar, handkramade av äkta Minnesota-snö..!

Sagt och gjort: veckorna innan Super Bowl-finalen i Minneapolis fick annonsbyråns personal ge sig ut i den snöiga staden och krama ihop ett stort antal snöbollar, vilka sedan för hand placerades en och en i Milacron Holdings genomskinliga plastkonservburkar Klear Cans..!

Konservburkarna placerades sedan i specialutvecklade automater på Minneapolis gator, där hugade snöbollskonsumenter kunde köpa burkarna för en dollar stycket. space 150 garanterar att varje snöboll är ”handtillverkad” och burkarna är dessutom datummärkta för att visa färskheten hos produkten…

Nu var de konserverade snöbollarna inte bara en galen reklamidé – det fanns också en välgörenhetstanke bakom. En del av intäkterna går nämligen till en lokal vildmarksorganisation, som hjälper storstadsbarn att utforska och lära känna naturen.

Ledningen för space 150 kontaktade också Milacron och berättade om idén, varefter Milacron skänkte ett försvarligt antal konservburkar.

Inför den som vanligt oerhört upphaussade Super Bowl-finalen sägs de konserverade snöbollarna ha gått åt ”som smör i solsken”. Någon risk att snöbollarna skulle smälta lär inte ha förelegat, eftersom temperaturen i Minnespota och Minneapolis de här dagarna stadigt har legat runt minus 10-15-strecket… 

N.B.: Milacron Holdings genomskinliga plastkonservburk Klear Can har vi skrivit om flera gånger tidigare. Läs senaste artikeln HÄR.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

AI ger Amazon effektivare förpackningar

Amazon har utvecklat ett artificiellt intelligens (AI)-system med namnet Package Decision Engine, som förändrar hur produkter paketeras och levereras över hela världen. Systemet minskar skadorna på transporterade produkter och förbrukningen av förpackningsmaterial.
amazonx

Bryggerinäringen visar signifikanta minskningar i klimatpåverkan från sina förpackningar

Svenska bryggerier fortsätter att minska sitt klimatavtryck i så gott som alla förpackningsslag. Det visar den senaste livscykelanalysen (LCA) av dryckesförpackning från branschorganisationen Sveriges Bryggerier.
framsida

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx