Inför den nyligen spelade Super Bowl-finalen mellan Philadelphia Eagles och New England Patriots kom Minneapolis-baserade annonsbyrån space 150 på vad man tyckte var en lysande idé: man skulle sälja ”konserverade” snöbollar, handkramade av äkta Minnesota-snö..!
Sagt och gjort: veckorna innan Super Bowl-finalen i Minneapolis fick annonsbyråns personal ge sig ut i den snöiga staden och krama ihop ett stort antal snöbollar, vilka sedan för hand placerades en och en i Milacron Holdings genomskinliga plastkonservburkar Klear Cans..!
Konservburkarna placerades sedan i specialutvecklade automater på Minneapolis gator, där hugade snöbollskonsumenter kunde köpa burkarna för en dollar stycket. space 150 garanterar att varje snöboll är ”handtillverkad” och burkarna är dessutom datummärkta för att visa färskheten hos produkten…
Nu var de konserverade snöbollarna inte bara en galen reklamidé – det fanns också en välgörenhetstanke bakom. En del av intäkterna går nämligen till en lokal vildmarksorganisation, som hjälper storstadsbarn att utforska och lära känna naturen.
Ledningen för space 150 kontaktade också Milacron och berättade om idén, varefter Milacron skänkte ett försvarligt antal konservburkar.
Inför den som vanligt oerhört upphaussade Super Bowl-finalen sägs de konserverade snöbollarna ha gått åt ”som smör i solsken”. Någon risk att snöbollarna skulle smälta lär inte ha förelegat, eftersom temperaturen i Minnespota och Minneapolis de här dagarna stadigt har legat runt minus 10-15-strecket…
N.B.: Milacron Holdings genomskinliga plastkonservburk Klear Can har vi skrivit om flera gånger tidigare. Läs senaste artikeln HÄR.