Snart kan du handla din truck direkt via mobilen..!

PUBLICERAD: 25 februari 2016
UPPDATERAD: 25 januari

I Toyota Material Handlings webbshop kan kunden handla direkt på nätet från sin mobiltelefon

Toyota Material Handling i Sverige har öppnat sin nya försäljningskanal: en ny och modern webbplattform som möjliggör onlineköp och hyra för Toyotas befintliga och nya kunder. 
I första etappen finns ett urval av lyftvagnar för försäljning och övriga truckar för uthyrning. Snart kommer man även kunna köpa låglyftare och under året kommer flera delar av Toyota Material Handlings produkt- och tjänsteutbud läggas till i den nya webbshopen. Sajten är anpassad för olika plattformar, mobila enheter och läsplattor och möjliggör även betalning med kreditkort. Allt för att kunderna ska kunna handla var, när och hur de vill

”Vi vet att många truckanvändare startar inköpsprocessen online inför ett truckköp. Undersökningar visar att 60 procent av köpbesluten inom B2B fattas innan man tar kontakt med säljare. Därför har det varit viktigt för oss att förbättra kundupplevelsen och användarvänligheten både för våra befintliga kunder, men självklart även för att nå nya kunder på ett effektivt sätt”, säger Ylva Ring, chef för marknadskommunikation på Toyota Material Handling Sweden.

I Toyota Material Handlings svenska webbshop finns guider, filmer och instruktioner för vilka truckar och tillbehör, som lämpar sig bäst för olika ändamål.  På sajten kan den kund, som är intresserad av att köpa eller hyra, ställa frågor och för den, som behöver direkthjälp, finns möjlighet att få svar via en chatt-funktion under dagtid.

E-handel inom truckbranschen implementeras nu runt om i Europa, och Toyotas sälj- och servicebolag i Tyskland, Österrike och Danmark är exempel på andra länder, som redan är igång. 

”Konkurrensen är hård på Internet och våra konkurrenter finns bara ett klick bort. Vi behöver därför finnas i alla kanaler, och självklart också på alla plattformar, med vår försäljning och kommunikation”, säger Cecilia Nilsson, Online Commerce Manager på Toyota Material Handling Europe.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Unitedprint börjar sälja material till förpackningsindustrin

Unitedprint som driver onlinetryckeriet Print24 börjar sälja material via sitt varumärke Infowerk. Det handlar bland annat om papper, plåtar och kartong.
Toivo

Mikrovågor ett alternativ vid plaståtervinning

När det gäller återvinning av plastförpackningar är det mekanisk eller kemisk återvinning som är alternativen. På Drupa presenterades ett annat alternativ, ett alternativ till kemisk återvinning, där mikrovågor gör jobbet.
Florian Turkx

Skånsk besserwisser finalist i avfallsvärldens "Eurovision"

Ungdomar är enligt en färsk undersökning sämst på att sortera plastförpackningar. Kampanjen "Var inte en Styrbjörn" har genom humor försökt öka medvetenheten.
Sysav_Kampanjbild_Styrbjorn_EWWR

Tidsgränserna skjuts fram i US Plastics Pact

Många stora varumärkesägare har problem med att leva upp till löftena om att minska användningen av plastförpackning, att använda mer återvunnet material och att designa dem rätt. Målåret har i många fall varit 2025, och de flesta klarar inte det. US Plastics Pact är ett exempel där man nu knuffar fram målsättningarna.
dreamstime_m_21631432