Den 5 – 7 april är det dags för den grafiska branschmässan Sign&Print Scandinavia 2022 på Kistamässan utanför Stockholm. Mässan, som är gratis för besökare, är ett ypperligt tillfälle att få inspiration och spana in produktnyheter från många av de största leverantörerna och tillverkarna i den grafiska branschen.
Sign&Print riktar sig till människor som till vardags arbetar på bland annat kreativa varumärkesbyråer, tryckerier, skylt- och förpackningsföretag eller inom visuell kommunikation.
”Letar du idéer till nästa kampanj, vill du veta mer om hållbara material, funderar du på att investera i print- eller efterbehandlingslösningar, eller helt enkelt är nyfiken på vilken riktning branschen tar in i framtiden? Då är det här mässan för dig”, skriver mässarrangören AGI Publishing House.
Besökarna får se de senaste produktnyheterna inom allt från tryck och print, skylt och storformat, efterbehandling till förpackning och material.
”Först och främst är det en mötesplats mellan de utställande företagen och deras kunder. Många tryckerier tar också med sig dem, som de producerar för, så att dessa kan inspireras att beställa nya färger, nya material och lära om effektivare sätt att kommunicera”, säger mässarrangören Peter Ollén på AGI Publishing House.
Förutom nätverkande och möten i montrarna rullar ett seminarieprogram alla tre dagarna med flera spännande föreläsningar från mässans talarscen. Hållbar företagsutveckling och miljöfrågor, ekonomi, omvärldsbevakning och grafiska marknadens förändrade behov och framtid är några av ämnena som tas upp i seminarieprogrammet.
”I år är vi speciellt glada att Grafiska Företagens nya VD Eva Glückman kommer och öppnar mässan. Vi är också förväntansfulla inför att Elanders koncernchef för första gången ska berätta historien om hur Sveriges största tryckeri blev ett av världens största på under tio år”, säger Peter Ollén.