Smurfit Kappas eSmart samlar bolagets e-handelserbjudande 

PUBLICERAD: 6 mars 2018
UPPDATERAD: 25 januari

Smurfit Kappas eSmart-koncept för e-handel används bland annat av brittiska matleverantören HelloFresh. (Bild Smurfit Kappa)|”Förpackningen spelar en avgörande roll för att hjälpa företag att växa lönsamt inom e-handel”, säger Edwin Goffard.

Förpackningskoncernen Smurfit Kappa har tillkännagett att man samlar företagets förpackningslösningar inom e-detaljhandel under samlingsnamnet eSmart.
Smurfit Kappa, som nu arbetar med 70 procent av de ledande europeiska varumärkena inom e-detaljhandel, skriver att detta är kulmen på många års erfarenhet av att hjälpa e-handlare att optimera sina möjligheter inom försäljningsutrymmet online.

Smurfit Kappa skriver att eSmart leder företagen genom tolv nyckelområden med avseende på optimering av e-handelsprocesser, effektivitet genom leveranskedjan och att leverera en överlägsen konsumenterfarenhet.

”När näthandeln växer och konsumenternas förväntningar utvecklas i en allt mer digitaliserad värld, skapas ett tryck på varumärkesägare och e-handlare att sticka ut från mängden. Förpackningen spelar en avgörande roll för att hjälpa företag att växa lönsamt, hantera leveranskedjans komplexitet och leverera den rätta varumärkeserfarenheten”, säger Edwin Goffard, COO för affärsområdet Corrugated Europe.

Genom att sammanföra sina e-handelserbjudanden under samma paraply, eSmart, gör Smurfit Kappa det ännu enklare för företag att hitta de förpackningslösningar, som fungerar affärsmässigt.

”Vi är mycket glada att samarbeta med så många ledande onlineåterförsäljare, inklusive Zalando och CDiscount, och vi ser fram emot att arbeta med fler varumärken”, säger Edwin Goffard.

Smurfit Kappa anger som exempel att deras eSmart-tjänst har gjort det möjligt för en av Storbritanniens snabbast växande onlineåterförsäljare att spara 250.000 pund (ca  2,85 miljoner kronor) årligen. Vidare har den ledande matleveranstjänsten HelloFresh tack vare eSmart-tjänsten kunnat optimera sin e-handelsprocess med en lösning, som inte bara levererade en uppskattad kundupplevelse utan dessutom ökade förpackningsutrymmet med 17 procent och fyllningen på pall med 13 procent.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Metsä Group påbörjar försäljningen av Muoto i Sverige – en ny förpackningsprodukt av träfiber

Metsä Groups nya förpackningsvarumärke Muoto finns nu tillgängligt för testkunder i Sverige som letar efter alternativ till plastförpackningar.
Metsä_Muoto_Package2323x

Finsk innovation: Förpackningspapper med fett- och syresäker bioplastbarriär

Den finska skogs- och papperskoncernen UPM har tillsammans med amerikanska Eastman utvecklat ett nytt förpackningspapper för livsmedel. Materialet är försett med en fett- och syresäker barriär, tillverkad av cellulosabaserad bioplast. Det skriver Nordisk Bioplastförening på sin hemsida.
upm-biobarrier-toppx

Walki i strategiskt samarbete för att utveckla nedbrytbara livsmedelsförpackningar

Walki har ingått ett strategiskt partnerskap med det franska start-up företaget Lactips för att skapa helt biologiskt nedbrytbara, plastfria livsmedelsförpackningar med hjälp av naturliga polymerer.
walki_teabag_chocolate-bar_Lactipsx

Schur, Farusa och EME - tre danska företag på Scanpack

De danska företagen Schur, Farusa och EME var på Scanpack för att presentera sig för den skandinaviska marknaden. Med teman som 'One Schur', 'Grönare, lättare och starkare transportförpackningar' och 'Den största byggflexibiliteten' hade man valt att fånga gästernas uppmärksamhet. Packnews redaktör i Danmark, Søren Winsløw, besökte företagen.
schur_01