Förpackningskoncernen Smurfit Kappa har tillkännagett att man samlar företagets förpackningslösningar inom e-detaljhandel under samlingsnamnet eSmart.
Smurfit Kappa, som nu arbetar med 70 procent av de ledande europeiska varumärkena inom e-detaljhandel, skriver att detta är kulmen på många års erfarenhet av att hjälpa e-handlare att optimera sina möjligheter inom försäljningsutrymmet online.
Smurfit Kappa skriver att eSmart leder företagen genom tolv nyckelområden med avseende på optimering av e-handelsprocesser, effektivitet genom leveranskedjan och att leverera en överlägsen konsumenterfarenhet.
”När näthandeln växer och konsumenternas förväntningar utvecklas i en allt mer digitaliserad värld, skapas ett tryck på varumärkesägare och e-handlare att sticka ut från mängden. Förpackningen spelar en avgörande roll för att hjälpa företag att växa lönsamt, hantera leveranskedjans komplexitet och leverera den rätta varumärkeserfarenheten”, säger Edwin Goffard, COO för affärsområdet Corrugated Europe.
Genom att sammanföra sina e-handelserbjudanden under samma paraply, eSmart, gör Smurfit Kappa det ännu enklare för företag att hitta de förpackningslösningar, som fungerar affärsmässigt.
”Vi är mycket glada att samarbeta med så många ledande onlineåterförsäljare, inklusive Zalando och CDiscount, och vi ser fram emot att arbeta med fler varumärken”, säger Edwin Goffard.
Smurfit Kappa anger som exempel att deras eSmart-tjänst har gjort det möjligt för en av Storbritanniens snabbast växande onlineåterförsäljare att spara 250.000 pund (ca 2,85 miljoner kronor) årligen. Vidare har den ledande matleveranstjänsten HelloFresh tack vare eSmart-tjänsten kunnat optimera sin e-handelsprocess med en lösning, som inte bara levererade en uppskattad kundupplevelse utan dessutom ökade förpackningsutrymmet med 17 procent och fyllningen på pall med 13 procent.