Seminarium om hur man ökar tillväxten genom digital strategi

PUBLICERAD: 19 augusti 2019
UPPDATERAD: 25 januari

När köpprocessen nu blir alltmer digital är det viktigt att förstå vilken roll den digitala aspekten spelar för försäljning och marknadsföring.

Den 4 september arrangerar förpackningsklustret Packbridge med partners ett kostnadsfritt och öppet seminarium i Malmö med fokus på hur man kan öka sin tillväxt med digital strategi för marknadsföring och försäljning

Packbridge skriver att när köpprocessen nu blir alltmer digital, så är det ytterst viktigt att förstå vilken roll den digitala aspekten spelar i försäljning och marknadsföring för att skapa en framgångsrik strategi. Det är också viktigt att förstå varför och hur kunder köper och deras beteende.

Under seminariet får deltagarna möjlighet att använda en helt ny analysmodell, kallad Digital Scorecard, och få vägledning av styrkortets skapare samt experter med lång erfarenhet av att hjälpa företag utveckla sina digitala marknads- och försäljningsprocesser.

Deltagarna kommer även att kunna skapa ett eget digitalt styrkort för att utvärdera sina digitala processer och se över sin egen strategi för tillväxt, samt få detta analyserat och utvärderat av experterna, som bland annat består av Edward Nugent, som har utvecklat Digital Scorecard, och Givi Kokaia, som är konsult för Kunskapspartner AB.

Seminariet. som bygger på ett framgångsrikt program, som används inom internationella MBA-programmet vid Lunds Universitet, genomförs i samarbete med Kunskapspartner AB i Lund samt Digital Scorecard, och är helt finansierat av Tillväxtverket och Region Skåne.

Mer information och anmälan HÄR.

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Metsä Boards falskartongmaskin är nu störst i Europa

Metsä Board, en del av Metsä Group, invigde sin uppgraderade falskartongmaskin i Husum, Sverige, den 11 april.
Ribbon has been cutx

kp lanserar livsmedelstråg av etthundra procent återvunnet material

Klöckner Pentaplast (kp) har lanserat de första livsmedelstrågen bestående av etthundra procent återvunnen PET (rPET) som uteslutande kommer från tråg.
KP trayx

HP kommer till Drupa med tre nyckelord

Nyckelorden för HP på Drupa är automation, integration och hållbarhet, ord som de kommer att ta itu med via tre teknologier.
drupa24_hpx

Yngre vuxna mer intresserade av hållbara förpackningslösningar

Enligt plastförpackningsjätten ALPLA:s ”2024 Sustainability and Convenience in Packaging Survey”, prioriterar yngre shoppare (18-34 år) hållbara förpackningar till den grad att de är villiga att spendera mer, resa längre och göra andra extra ansträngningar för att säkerställa att deras inköp inkluderar miljövänliga vänlig förpackning.
alplax