Den 4 september arrangerar förpackningsklustret Packbridge med partners ett kostnadsfritt och öppet seminarium i Malmö med fokus på hur man kan öka sin tillväxt med digital strategi för marknadsföring och försäljning
Packbridge skriver att när köpprocessen nu blir alltmer digital, så är det ytterst viktigt att förstå vilken roll den digitala aspekten spelar i försäljning och marknadsföring för att skapa en framgångsrik strategi. Det är också viktigt att förstå varför och hur kunder köper och deras beteende.
Under seminariet får deltagarna möjlighet att använda en helt ny analysmodell, kallad Digital Scorecard, och få vägledning av styrkortets skapare samt experter med lång erfarenhet av att hjälpa företag utveckla sina digitala marknads- och försäljningsprocesser.
Deltagarna kommer även att kunna skapa ett eget digitalt styrkort för att utvärdera sina digitala processer och se över sin egen strategi för tillväxt, samt få detta analyserat och utvärderat av experterna, som bland annat består av Edward Nugent, som har utvecklat Digital Scorecard, och Givi Kokaia, som är konsult för Kunskapspartner AB.
Seminariet. som bygger på ett framgångsrikt program, som används inom internationella MBA-programmet vid Lunds Universitet, genomförs i samarbete med Kunskapspartner AB i Lund samt Digital Scorecard, och är helt finansierat av Tillväxtverket och Region Skåne.