Schoeller Allibert lanserar ett nytt sortiment av eurobackar

PUBLICERAD: 20 april 2016
UPPDATERAD: 25 januari

Euroclick-backarna är stapelbara och deras höjd (och lastvolym) kan ökas med tillbehöret Click Booster®.|Euroclick-backarna finns i sammanlagt 22 olika storlekar med 12 olika höjder.

Schoeller Allibert lanserar ett nytt och komplett sortiment av eurobackar, som är speciellt framtagna för tillverkningsindustrins växlande behov. Man har döpt sortimentet till Euroclick® och det innehåller 22 olika storlekar inom basmåtten 600x400mm och 400x300mm. Varje applikation är unik och därför har Schoeller Allibert också tagit fram en mängd olika tillbehör för Euroclick-backarna . 

”När Euroclick utvecklades studerade vår utvecklingsavdelning kundernas behov och utmaningar. De insåg att ett nytt sortiment av eurobackar måste täcka både befintliga och framtida behov, men samtidigt vara kostnadseffektiva. Lösningen blev en lättare plastback med förstärkt botten, som klarar 15 kg last och som finns i 12 olika höjdstorlekar. Euroclick är kompatibel med vårt äldre sortiment av eurobackar och basdimensionerna är anpassade för att kombineras på EUR-pall”, skriver Schoeller Allibert i ett pressmeddelande.

Click Booster® är ett unikt tillbehör, som ökar Euroclick-backens höjd med 15 mm per monterad Click Booster. Detta innebär att befintliga plastbackar enkelt och kostnadseffektivt kan anpassas för nya projekt där det finns behov av något större innervolym.
Euroclick-backar kan förses med speciella rasterfält för klisteretiketter eller med den specialutvecklade etiketthållaren ClickHolder®.

Euroclick-backarna har ergonomiska handtag för lättare manuell hantering och de är dessutom 5 – 8 procent lättare än företagets äldre eurobackar, vilket också ger lättare manuell hantering och bidrar till minskade bränslekostnader vid transport.

I Skandinavien säljs Euroclick via Schoeller Allibert Sweden AB i Perstorp samt av auktoriserade återförsäljare.

 

 

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX

Senaste nytt

Intressant maskinell origamiteknik ger nya förpackningsstrukturer

Finlands tekniska forskningscenter VTT har i samarbete med Aalto-universitetet och finska industripartner utvecklat en ny teknik för att forma kartong i en unik kontinuerlig process för att skapa origami-inspirerade strukturer för fiberbaserade förpackningsmaterial.
Fold_e-com+cosmetics+packagingx

Rör vid flaskan och etiketten lyser upp

Coca-Cola har lanserat en speciell förpacknings med "Thor"-tema i begränsad upplaga i Brasilien. Den är försedd med OLED-teknik (Organic LED) från tyska Inuru. Tryckt elektronik har varit ett diskussionsämne i rätt många år inom förpacknings- och etikettindustrin, men det riktiga genombrottet har låtit vänta på sig. Möjligen är det Inuru som kommer att stå för det.
Thors

UPM Raflatac stänger fabrik i Tyskland

UPM Raflatac har beslutat sig för att permanent stänga sin fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland för att förbättra organisationens samlade effektivitet och räntabilitet.
raf_tim-kirchen-appointment

United Bankers skogsfond köper FiberLean

United Bankers fond Forest Industry Green Growth Fund (UB FIGG), har köpt etthundra procent av aktierna i FiberLean Technologies Ltd. Fiberlean tillverkar utrustning för framställning av MFC (Mikrofibrillär cellulosa) som ger pappersmassa nya egenskaper.
David-Walker