Schoeller Allibert lanserar ett nytt och komplett sortiment av eurobackar, som är speciellt framtagna för tillverkningsindustrins växlande behov. Man har döpt sortimentet till Euroclick® och det innehåller 22 olika storlekar inom basmåtten 600x400mm och 400x300mm. Varje applikation är unik och därför har Schoeller Allibert också tagit fram en mängd olika tillbehör för Euroclick-backarna .
”När Euroclick utvecklades studerade vår utvecklingsavdelning kundernas behov och utmaningar. De insåg att ett nytt sortiment av eurobackar måste täcka både befintliga och framtida behov, men samtidigt vara kostnadseffektiva. Lösningen blev en lättare plastback med förstärkt botten, som klarar 15 kg last och som finns i 12 olika höjdstorlekar. Euroclick är kompatibel med vårt äldre sortiment av eurobackar och basdimensionerna är anpassade för att kombineras på EUR-pall”, skriver Schoeller Allibert i ett pressmeddelande.
Click Booster® är ett unikt tillbehör, som ökar Euroclick-backens höjd med 15 mm per monterad Click Booster. Detta innebär att befintliga plastbackar enkelt och kostnadseffektivt kan anpassas för nya projekt där det finns behov av något större innervolym.
Euroclick-backar kan förses med speciella rasterfält för klisteretiketter eller med den specialutvecklade etiketthållaren ClickHolder®.
Euroclick-backarna har ergonomiska handtag för lättare manuell hantering och de är dessutom 5 – 8 procent lättare än företagets äldre eurobackar, vilket också ger lättare manuell hantering och bidrar till minskade bränslekostnader vid transport.
I Skandinavien säljs Euroclick via Schoeller Allibert Sweden AB i Perstorp samt av auktoriserade återförsäljare.