Schoeller Allibert anställer ny säljchef för sina nyckelkunder

PUBLICERAD: 30 oktober 2020
UPPDATERAD: 25 januari

32-årige Rakesh Ahlbom är ny säljchef på Schoeller Allibert Sweden AB. (Bild Schoeller Allibert)

Schoeller Allibert Sweden AB, som ingår i nederländska koncernen Schoeller Allibert, satsar för framtiden och har anställt Rakesh Ahlbom som ny säljchef för sina nyckelkunder.

Rakesh Ahlbom är 32 år och har tidigare jobbat som regionsansvarig på PMH och avdelningsledare på Elgiganten.

Schoeller Allibert är en ledande tillverkare av bland annat av plastbaserat returemballage samt plastemballage för materialhantering. Koncernen har sitt huvudkontor i Holland och omsätter ca 500 miljoner euro (ca 5,2 miljarder kronor) och har 1.800 anställda i ett globalt nätverk av produktionsenheter och försäljningskontor. Det svenska dotterbolaget har försäljningskontor i skånska Perstorp med elva anställda inom försäljning, ekonomi, supply chain och kundservice.

”Min roll på Schoeller Allibert Sweden blir som Sales Manager med speciell inriktning på våra nyckelkunder.
Jag brinner för att hitta hållbara lösningar, som skapar mervärde för kunden samtidigt som de gynnar miljön. I mitt nya arbete kommer jag att jobba mot spännande företag inom de flesta kundsegmenten, men med lite extra fokus på fordonsbranschen. Min vision är att få så många företag som möjligt att se det riktiga värdet av att börja använda returemballage” säger Rakesh Ahlbom.

Senaste nytt

Paul Jenkins och julkalendrar nyheter i Packnorth Award 2025

Nu har portarna öppnats för bidrag till Nordens största förpackningstävling Packnorth Award. Vi tar en titt på årets nytillkomna kategorier och pratar med brittiska ThePackHubs vd Paul Jenkins, som är det nya internationella tillskottet i jurygänget. Vilka trender ser han? Och hur kommer den nya PPWR-förordningen att påverka branschen?
top-9

Elopak blir delägare i Blue Ocean Closures

Elopak investerar nu i Blue Ocean Closures och blir delägare i den svenska start-upen som producerar fiberbaserade förslutningar. Elopak får också rättigheterna till att marknadsföra, sälja och distribuera Blue Ocean Closures förslutningar globlat för takåsförpackningar.
BOC

Rottneros varslar personal efter vinstvarning

Förra veckan gick Rottneros ut med en vinstvarning på grund av allt högre råvarupriser, världsmarknadens vikande efterfrågan på mekanisk massa och en allt svagare dollarkurs. Nu varslar koncernen 47 personer där de flesta som påverkas jobbarpå Rottneros Bruk i Sunne.
Rottneros

Leksands Knäckebröd uppdaterar förpackningsdesignen

Leksands Knäckebröd uppdaterar design och logga på alla sina förpackningar. Det ska bli tydligare att brödet är bakat i Leksand av ett familjeföretag sedan sex generationer. De nya förpackningarna kommer också att visa brödet mer och lyfta fram att bageriet är bäst i klassen på hållbarhet.
Leksandx

Läs vidare

Hur kommer AI att forma framtiden för förpackningar?

Frågan i rubriken ställer Matt Reynolds, chefredaktör för amerikanska Packaging World i en intressant kommentar från början av året som vi fått tillstånd att publicera.
Mattx

Konica Minolta har positiv prognos för etikettåret 2023

Enligt Konica Minolta kan vi räkna med en fortsatt stark utveckling för digitaltryckta etiketter under år 2023.
Vittx

Trots oroliga tider storsatsar DS Smith

DS Smith investerar kraftfullt både i Värnamo och i Marietstad. I Värnamo byggs en helt ny fabrik.
PSTTO_230117-0017_MEDIAx

Förpackningsskrivare har uppgraderats efter feedback

Konica Minolta lanserar nu den andra generationen av sin digitala förpackningsskrivare, som kommer att få namnet PKG 1300i.
PKG-1300iX