Till hösten arrangeras som bekant den stora förpackningsmässan Scanpack på Svenska Mässan i Göteborg – och i år lockar mässan som aldrig förr. Årets mässa är nämligen slutsåld till sista kvadratcentimetern och för de företag som vill ställa ut på Scanpack så gäller det nu att ställa sig i kö för att få en plats på mässan år 2018…
”Det här är första gången som mässan varit helt utsåld ett halvår, innan den börjar, vilket förstås känns väldigt positivt. Dels signalerar det att intresset för förpackningsbranschen fortsätter att öka, dels att vi, som arbetar med mässan, uppenbarligen erbjuder något som är attraktivt”, säger Anna-Lena Friberg, projektledare och affärsansvarig för Scanpack, i en intervju i Smurfit Kappas kundtidning ”Performance and Passion”.
Så när årets upplaga av Scanpack äger rum den 20 – 23 oktober lär det bli högtryck i entrédörrarna på Svenska Mässan i Göteborg. Runt 15.000 förväntansfulla besökare kommer då att samsas med de cirka 4.000 personer, som finns i montrarna hos de utställande företagen.
Scanpack håller också på att bli en allt mer internationell mässa, inte bara när det gäller besökarna. Till årets mässa kommer till exempel utställare från länder som Japan, Taiwan och Turkiet.
”Vårt långsiktiga arbete med att marknadsföra Scanpack på de stora internationella mässorna har gett resultat”, säger Anna-Lena Friberg.