Paulig Group-ägda Santa Maria vill lyfta fram produktchefens roll i FMCG-företag (Fast Moving Consumer Goods) och utlyser därför en tävling om ”Årets Produktchef”.
För att bli utsedd till Årets Produktchef krävs att kandidaten har jobbat 1-8 år inom rörliga konsumentvaror, är full av energi och har lärt sig massor genom att både gå på minor och skapa framgångar…
”Utöver exempel från yrkesutövandet ser vi gärna att kandidater med varierande bakgrund söker. Vi tror stenhårt på att mångfald skapar framgångsrika företag”, säger Eva Berglie, kommunikationschef i divisionen World Foods & Flavouring i Paulig Group.
Utöver äran och en fin titel att lägga till sitt CV, får Årets Produktchef också komma till Santa Maria i Göteborg och tillsammans med tre kompisar laga mat ihop med några av företagets kockar. Förutom resa och övernattning får vinnaren också möjligheten att träffa Santa Marias marknadschefer för en intervju om en eventuell framtid som produktchef i koncernen.
Kandidaten kan nominera sig själv eller nomineras av någon bekant. CV skickas tillsammans med en motivering via Universums hemsida senast den 23 augusti 2017.
Vinnarna kommer att utses under festliga former på galan Talent Excellence Award i Stockholm den 4 oktober.