I sommar har vi vant oss vid att se Trioplasts rosa balar till förmån för bröstcancerforskningen på
fälten runt om i landet. Denna succé har medfört efterfrågan på fler produkter till förmån för bröstcancerföreningarnas riksorganisation – BRO. I augusti lanserade därför Trioplast en rosa säck i samarbete med BRO. Säcken är en rosa version av den välkända K3-säcken och för varje såld rulle tillfaller
5 SEK BRO.
Idén till att göra rosa plast till ensilagebalar kommer ursprungligen från Trioplasts leverantör på Nya
Zeeland. Under sommaren 2015 tog Trioplast idén vidare till Sverige tillsammans med Lantmännen.
De rosa balarna gjorde omedelbar succé även i Sverige vilket resulterat i efterfrågan om fler produkter
till förmån för Bröstcancerfonden. Genom att visualisera budskapet med rosa balar och säckar
vill Trioplast tillsammans med sina kunder påminna fler om att bidra till forskningen.
Trioplast är en Svensk industrigrupp med 1 200 anställda och en omsättning på ca 4 miljarder SEK. Trioplast är en av Europas ledande aktörer inom kreativa och kostnadseffektiva förpackningslösningar baserade på polyetenfilm. Trioplast utvecklar, tillverkar och distribuerar filmer och förpackningsmaterial för användning inom industri, jordbruk, odling, hygien och operationssjukvård, bygg, energi och avfallshantering för att nämna några områden.